Programul de stimulare a înnoirii Parcului
auto Național – Rabla Clasic 2016, a debutat in data de 14 iunie 2016, pentru
cetățeni. Începând cu această dată,
persoanele fizice pot merge deja la
producătorii autorizați să își achiziționeze un
autoturism nou, cu emisii scăzute, în locul
celui vechi, poluant. Reamintim că
Programul a demarat în data de 30 mai, cu
etapa validării producătorilor.
Luni, 13 iunie, Comitetul de avizare al
Administrației Fondului pentru Mediu (AFM) a
aprobat lista finală a producătorilor validați
să participe în Programul Rabla 2016 (lista
anexată). Anul acesta, 116 dosare au fost depuse de producătorii/dealerii auto, din care 105
dosare au fost aprobate și 11 dosare au fost respinse.
În cadrul sesiunii de depunere a
contestațiilor, au fost depuse de producătorii/dealerii auto, 15 contestații, din care 4 au fost
aprobate. Începând de astăzi, 14 iunie 2016, AFM va încheia contracte de finanțare cu
producătorii/dealerii validaţi în Program. Lista finală a acestora va fi publicată, ulterior, pe siteul
AFM.
”Este adevărat că am demarat acest program mai târziu decât în alți ani, însă am venit cu o
viziune complet nouă asupra acestuia, în al 12-lea an de funcționare. Prin introducerea
componentei Rabla Plus, care va demara pentru cetățeni tot luna aceasta, avem acum
într-adevăr un program care poate să își atingă obiectivul principal: reducerea poluării și
îmbunătățirea calității aerului pentru toți românii. Îmi doresc ca, de anul acesta, să vedem din
ce în ce mai multe mașini electrice pe străzile și în orașele din România”, a declarat ministrul
Mediului, Apelor și Pădurilor, dna. Cristiana Pașca Palmer.
Anul acesta, programul este gândit în două direcții:
”Rabla Clasic”, deja cunoscută de populație, prin care românii pot beneficia de o primă de
casare pentru achiziția unui autovehicul nou câtă vreme își casează autovehiculul vechi,
și ”Rabla Plus”, program nou, prin care este stimulată achiziția unui autovehicul nou pur
electric sau nou electric hibrid, fără obligativitatea casării un autovehicul vechi. Obligația
casării intervine doar pentru cei care doresc să cumuleze finanțarea acordată prin acest
nou program cu cea din Programul Rabla Clasic.
Nesecret
Bulevardul Libertății nr. 12, Sector 5, București
Tel.: +4 021 408 9500
www.mmediu.ro.
Pentru acest an, bugetul alocat celor două Programe este de 220 milioane de lei. Din aceștia, 75
milioane de lei sunt alocate extensiei 'Rabla Plus', atât pentru achiziționarea de autovehicule noi
electrice și electrice hibride, cât și pentru finanțarea rețelei de stații de încărcare a acestora.
Pentru ”Rabla Clasic” rămâne în vigoare prima de casare de 6.500 de lei, cu posibilitatea
accesării suplimentare a două eco-bonus-uri pentru următoarele situații:
un eco-bonus de 750 de lei care poate fi adăugat primei de casare în situația în care
românii aleg să-și cumpere o mașină al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2
mai mică de 100 g/km,
sau un eco-bonus în valoare de 1.500 lei pentru situația în care populația optează pentru
un autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid.
Dacă mașina nouă respectă ambele criterii, un cetățean poate beneficia de ambele eco-bonus-uri,
putând să ajungă, cu tot cu prima de casare, la o finanțare de 8.750 de lei care va fi suportată
de AFM din costul mașinii noi.
În cazul ”Rabla Plus” românii care vor să aleagă o mașină care nu poluează beneficiază din partea
AFM de două tipuri de eco-tichete:
un eco-tichet de 5.000 de lei pentru achiziționarea unui autoturism nou electric-hibrid,
sau un eco-tichet de 20.000 de lei pentru mașinile noi 100% electrice.
Programul Rabla Plus este programat să demareze până la sfârșitul acestei luni. În prezent,
producătorii se află în procedură de validare. În cazul acestui Program dispare obligativitatea de
casare a unui autovehicul vechi, condiția fiind impusă doar în cazul cumulării celor două
programe.
17 iunie 2016
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu