Profi, lanțul românesc de retail cu cea mai mare extindere în teritoriu, lansează Profi Retail Media, cea mai amplă astfel de rețea din România. Aceasta este dezvoltată în parteneriat cu Footprints AI, companie românească de tehnologie ce dezvoltă și comercializează una dintre soluțiile de Omnichannel Retail Media cele mai avansate din punct de vedere tehnologic la nivel global.
“O dată în plus, rețeaua noastră face pași mari în direcția digitalizării și eficientizării”, afirmă Călin Costinaș, director general adjunct Profi. “Cu peste 4000 de displayuri și cu instalații radio active în toate magazinele noastre în prezent, numărul lor urmând să se dubleze în viitorul apropiat, Profi dispune de o inegalabilă capacitate de promovare în teritoriu, capacitate pe care de acum o punem și la dispoziția brandurilor din diverse domenii, altele decât retail, care doresc să beneficieze de o acoperire nemaiîntâlnită până acum în România”
Rețeaua de retail media lansată de Profi este operată de Retail Media Hub (RMH), liderul pieței locale în integrarea serviciilor oferite de rețele de advertising de acest tip și promotor al soluțiilor inovative de comunicare instore. RMH se ocupă de activitatea de media selling, lucrând direct cu brandurile și agențiile de media, și asigură totodată supervizarea execuției campaniilor publicitare.
Microsoft România susține acest proiect de o anvergură unică în România prin infrastructura sa de cloud și Inteligență Artificială, Microsoft Azure.
Rețelele de retail media conectează datele despre consumatori ale retailerilor cu advertiserii. Astfel de rețele utilizează targetarea bazată pe comportamentul de cumpărare din retail și fac posibilă distribuția mesajului publicitar prin canalele media proprii ale retailerului pentru a livra reclame personalizate atât în magazine, cât și în canalele online.
“Lansăm un proiect de advertising aparte – cea mai mare rețea de retail media din România, dezvoltată cu cea mai avansată tehnologie de targetare omnicanal și în parteneriat cu leaderul local pentru monetizare. Le oferim brandurilor acces la date esențiale, dar anonimizate, despre comportamentul de consum în magazinele Profi, pentru ca acestea să-și deruleze campaniile de promovare mult mai eficient prin rețeaua noastră. Cei peste 1,2 milioane de clienți Profi care își fac zilnic cumpărăturile în cea mai extinsă rețea de magazine din țară vor avea și ei de câștigat. Vor primi oferte hiper-personalizate, care răspund așteptărilor, nevoilor și obiceiurilor lor de achiziție, dincolo de produsele cu cele mai bune oferte pe care le găsesc deja pe rafturile noastre”, a precizat Cătălin Pavel, Digital & Data Director, Profi.
Tehnologia Footprints AI a fost selectată de Profi pentru capacitatea de a lansa cu succes astfel de proiecte majore într-un timp record, de mai puțin de 3 luni. În plus, tehnologia proprietară Footprints AI permite o abordare inovatoare a advertisingului de tip Retail Media, ce promite a genera de cinci ori mai multă eficiență . Soluția permite targetarea dinamică pe baza comportamentului de consum a clienților Profi din magazinele fizice, promițând o îmbunătățire constantă a experienței de cumpărare.
Brandurile care vor face advertising în rețeaua de retail media Profi au acces la cea mai eficientă modalitate de targetare a audienței atât în magazine, cât și pe canalele digitale. Asta se traduce într-o eficiență estimată de 3-5 ori mai mare față de alte rețele de advertising, noi sau clasice, incluzând Google și Meta, radio sau TV
„Intrăm în parteneriat cu cea mai extinsă rețea de magazine din România și ajutăm la lansarea în România a unei rețele de retail media unică prin dimensiunile sale și, implicit, prin eficientizarea bugetelor pe care brandurile le vor aloca în activările lor in-store și online. Tehnologiile noastre foarte avansate sunt utilizate de Profi pentru a maximiza monetizarea datelor comportamentale generate de clienții din magazine. Acest lucru se realizează prin conversia traficului anonim din locațiile Profi în audiențe media cu un comportament de achiziție predictibil cu ajutorul inteligenței artificiale, oferind astfel brandurilor randament crescut si totodată vizibilitate totală asupra rezultatelor în vânzări din investițiile făcute în publicitate”, spune Dan Marc, fondator și CEO, Footprints AI.
În mod uzual, atunci când utilizează instrumente clasice de advertising, retailerii monetizează maxim 15% din datele pe care le dețin despre clienți. Cu soluția Footprints AI, rețeaua de retail media Profi oferă acces la comportamentul de consum al tuturor clienților într-un mod anonimizat și dă posibilitatea brandurilor și agențiilor de media să acceseze direct rețeaua pentru a livra mesaje publicitare eficiente către aceste audiențe.
„Prin evoluția lor accelerată din ultimii ani, rețelele de retail și cele de media au ajuns la o intersecție care modelează viitorul în industria de advertising. Astfel, am dezvoltat un ecosistem media, atât fizic cât și digital, care ajută brandurile să se conecteze cu cumpărătorii în momente mai relevante și în moduri mai personalizate. Această rețea media inovativă le permite brandurilor să exploreze noi teritorii și să se adapteze mai rapid schimbărilor din comportamentul consumatorilor iar campaniile de advertising derulate în acest context au potențialul de a atinge un nivel de eficiență nemaiîntâlnit până acum pe piață.” spune Cosmin Rădoi, co-fondator, Retail Media Hub.
Prin interpretarea datelor comportamentale cu ajutorul inteligenței artificiale, targetarea automată și capabilitățile reunite ale acestui parteneriat, rețeaua de retail media Profi estimează că va genera eficiențe în alocarea bugetelor de media de până la cinci ori mai mari pentru brandurile ce vor apela la acest sistem.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu