30 aprilie 2024

SNPAP Târgu Ocna - gazdă a delegației din cadrul Academiei de Pregătire a Personalului de Penitenciare KRUS – Norvegia și a delegației din cadrul sistemului penitenciar din Republica Moldova


 În baza bunelor relații de colaborare dintre Academia de Pregătire a Personalului de Penitenciare KRUS – Norvegia și Școala Națională de Pregătire a Agenților de Penitenciare „Constantin Brâncoveanu” Târgu Ocna, în perioada 18 - 21 martie 2024 , la sediul școlii, a fost organizată vizita de studiu pentru o delegație formată din 16 studenți și 2 ofițeri din cadrul academiei norvegiene.

În baza Declarației de cooperare nr. 28400/03.08.2023 semnată între școala noastră și Centrul de Instruire al Administrației Naționale a Penitenciarelor din Republica Moldova, conducerea școlii a invitat cu această ocazie și o delegație formată din 6 specialiști din cadrul sistemului penitenciar din Republica Moldova să se alăture vizitei de studiu.

Obiectivele acestei activități au vizat cunoașterea specificului activității școlii naționale din Târgu Ocna, a sistemului penitenciar românesc, precum și a sistemului de probațiune din România. Pentru a asigura o bună interacțiune și pentru a facilita schimbul de informații și impresii pentru vizita de studiu au fost implicați și zece elevi ai școlii noastre, care au participat la toate activitățile vizitei alături de invitați.

În acest context, în data de 18 martie, profesorii din cadrul școlii le-au prezentat oaspeților informații privind procesul instructiv-educativ care se desfășoară în instituția noastră, precum și aspecte generale referitoare la executarea pedepselor privative de libertate în sistemul penitenciar din România. Ulterior, invitații au avut oportunitatea de a se familiariza cu facilitățile care asigură realizarea procesului educațional din cadrul școlii, ziua finalizând-se cu vizitarea Penitenciarului Spital Târgu Ocna.

În cea de-a doua zi a vizitei de studiu, delegațiile străine și elevii noștri au interacționat cu reprezentații serviciului de probațiune din cadrul Tribunalului Vaslui pentru a afla mai multe informații despre specificul activității sistemului de probațiune din România, iar ulterior s-au deplasat la Penitenciarul Vaslui, unde au avut oportunitatea de a observa structura sectorului de detenție și modul în care se desfășoară activitatea în cadrul acesteia.

Pentru atingerea obiectivelor propuse, oaspeții noștri au vizitat, de asemenea, și Penitenciarul Galați, ocazie cu care au putut înțelege mai bine specificul sistemului penitenciar românesc.

Pe parcursul vizitelor din cadrul penitenciarelor, specialiștii din domeniile Reintegrare Socială, Educație și Siguranța Deținerii și Regim Penitenciar au răspuns întrebărilor oaspeților, care au fost interesați în mod special de tratamentul asigurat deținuților încadrați în diferite categorii de risc, activitățile și programele de reintegrare socială organizate în cadrul penitenciarelor, precum și de procesul de digitalizare a sistemului penitenciar românesc.

Pe durata vizitei de studiu, oaspeții au interacționat cu elevii școlii noastre pentru a face schimb de informații cu privire la activitățile pe care aceștia le desfășoară în cadrul instituțiilor care îi pregătesc pentru cariera pe care au ales-o. 

În ultima zi a vizitei de studiu, 21 martie 2024, oaspeții norvegieni au prezentat o analiză comparativă ce a vizat sistemele penitenciare din România și Norvegia. Aceștia au subliniat, îndeosebi, nivelul înalt de digitalizare, atât în cadrul școlii noastre, cât și în cadrul unităților penitenciare, acesta fiind unul dintre elementele de interes pe care îl vor disemina la nivelul instituției din care provin.

Un alt aspect menționat în prezentarea studenților norvegieni a fost coeziunea care există în cadrul colectivului de elevi din școala noastră, aceasta fiind generată, în opinia invitaților, de perioada lungă de timp petrecută la școală și de faptul că sunt cazați în incinta instituției pe tot parcursul școlarizării. 

Faptul că Academia de Pregătire a Personalului de Penitenciare din Norvegia a ales să revină în România cu o nouă grupă de studenți, după experiența vizitelor de studiu efectuate în anii anteriori, reprezintă pentru noi o confirmare a faptului că activitatea școlii este una de nivel european.

Totodată, a fost remarcat faptul că, implicarea specialiștilor din cadrul sistemului penitenciar din Republica Moldova în această activitate  va contribui la dezvoltarea procesului de reformă a sistemului penitenciar din țara vecină, la întărirea relațiilor de colaborare existente deja între părți, precum și la stabilirea unor noi perspective de cooperare între cele două sisteme penitenciare.

Conducerea școlii acordă o importanță deosebită inițierii și dezvoltării relațiilor de cooperare cu instituțiile străine care pregătesc personal de penitenciare, fiind o oportunitate deosebită pentru instituția noastră de a realiza schimburi de experiență și informații care contribuie la modernizarea procesului de pregătire și la formarea unei imagini de ansamblu asupra specificului sistemelor penitenciare din Europa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu