19 martie 2012

Pro democratie la Consiliul Judetean Bacău

0 Comentarii
Consiliul Judeţean (C.J.) Bacău a primit in data de 19 martie, vizita unei delegaţii compusă din 36 de elevi şi profesori din şase ţări (Islanda, Slovenia, Anglia, Irlanda, Spania şi Turcia), care, alături de Colegiul Henri Coandă din Bacău sunt parteneri în proiectul Comenius: “Vocea democraţiei în acţiune” (“Finding my voice, democracy in action”).

Dragoş Benea, preşedintele C.J. le-a adresat participanţilor un călduros mesaj de întâmpinare, urmat de o prezentare a judeţului Bacău şi a instituţiilor administraţiei publice locale. În cadrul discuţiilor libere, elevii şi profesorii au dorit să cunoască mai mult despre sistemul administrativ din România, despre profilul şi reprezentarea de gen a consilierilor judeţeni, despre poziţia României faţă de Schengen, şi U.E. şi despre dorinţa de aderare în Uniunea Europeană a unor noi state, ca de pildă Islanda, Turcia, Moldova.

Colegiul “Henri Coanda” Bacău a primit, pentru anii 2010-2012, finanţare europeană pentru un parteneriat şcolar multilateral cu Islanda, Irlanda, Anglia, Spania, Slovenia, Turcia. Acesta a fost primul parteneriat Comenius al Colegiului “Henri Coandă” din Bacău fiind coordonat în instituţia băcăuană de către prof. Iuliana Caraghin. Instituţiile implicate sunt: Verzlunarskoli Islands Reykiavic – Islanda, IES Jose Conde Garcia Almansa – Spania, St. Mary’s College Arklow – Irlanda, Upton Hall School FCJ Birkenhead – Marea Britanie, Gimnazija Tolmin – Slovenia, Isparta Sehit Ali Ihsan Kalmaz Lisesi – Turcia.
Elevii au avut şansa de a interacţiona cu colegii din cele şase ţări, au comunicat pe internet, şi-au creat o platformă specială pentru a discuta despre democraţie în general şi despre democraţia din ţările de provenienţă, modul în care aceasta e înţeleasă atât de către cetăţeni, cât mai ales de către instituţiile statului. Beneficiarii reali ai proiectului sunt însă toţi cei 900 de elevi ai colegiului. Participarea la proiect a fost motivată de posibilitatea înţelegerii democraţiei în unele comunităţi străine şi a cunoaşterii tinerilor din Islanda, Marea Britanie, Spania, Irlanda, Slovenia şi Turcia.

Printre activităţile derulate în cadrul proiectului s-au numărat întâlniri şi discuţii cu personalităţi politice din tările participante, cu reprezentanţi ai administraţiei publice centrale şi locale, vizitarea unor obiective turistice cu valenţe identitare. Astfel, în Anglia, elevii şi profesorii au discutat cu primarul localităţii Wirral, care le-a expus atribuţiile specifice acestei funcţii, precum şi o prezentare a sistemului administrativ englez, în general. În Spania, delegaţia proiectului a vizitat autoritatea administrativă a provinciei Castilla – La Mancha, cu capitala în Toledo. Au urmat discuţii cu Preşedintele Parlamentului şi o altă vizită la primaria din Almansa. În Turcia, la Agenţia Naţională de Dezvoltare, un membru al Parlamentului a prezentat dezvoltarea democraţiei în Turcia şi poziţionarea Turciei faţă de aderarea la Uniunea Europeană. Islanda, prin doamna Bertha Sigurdardottir, ca lider al acestui proiect, a organizat vizitarea Parlamentului din Reykjavik şi discuţii despre democraţie şi instituţiile democratice cu membri ai Parlamentului islandez.

Sosirea în România încheie seria activităţilor proiectului. În cele trei zile petrecute în ţară, delegaţia a vizitat o serie de obiective turistice, printre care se numără castelul Bran.

0 Comentarii:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu