24 iunie 2012
Continuă pregătirea personalului Camerelor de Comert si Industrie
la
12:52
0
Comentarii
În cadrul proiectului ”Schemă inovativă de adaptabilitate specifică sistemului cameral românesc” finanțat prin POSDRU 2007-2013, cofinanţat din Fondul Social European şi derulat de Camera de Comerț, Industrie şi Agricultură Timiş în parteneriat cu Camerele de Comerț din județele Bacău, Brașov, Prahova, Satu - Mare și Vâlcea, Universitatea de Vest Timişoara, Escola Profissional Cristóvăo Colombo (Portugalia) și MONDIMPRESA – agenție a Uniunii Camerelor de Comerț din Italia, vor avea loc în luna iulie 2012, următoarele Schimburi de experienţă şi bune practici:
1) În organizarea CCIA Satu Mare având ca tematici:
proiecte pentru Camerele de Comerţ şi Industrie; parteneriate.
• elaborare de proiecte cu parteneri;
• experienţe în colaborarea cu partenerii de proiect;
• parteneriate în organizarea de conferinţe, seminarii şi alte evenimente în cadrul proiectelor
organizarea de evenimente
• misiuni economice – metodologie, proceduri, documente, exemple de bune practici;
• parteneriate de afaceri;
• prezentări de firmă;
• conferinţe, seminarii;
• manifestarea “Topul firmelor” - metodologie, procedură şi mod de organizare;
2) In organizarea CCI Prahova cu tematicile:
management financiar în activitatea Camerelor de Comerţ şi Industrie în contextul socio-economic prezent
• surse de finanţare pentru activităţile Camerelor de Comerţ
• managementul financiar al proiectelor cu finanţare din diverse surse
o studiu de caz: fonduri structurale - POSDRU
aspecte privind achiziţiile publice
• respectarea principiilor şi aplicarea regulilor reglemenrate în atribuirea contractelor publice de furnizare de produse, prestare de servicii sau execuţie de lucrări.
o studiu de caz: contracte finanţate din Fondul Social European şi din fonduri de la bugetul de stat prin POSDRU 2007-2013.
Acestea, urmează după:
cursurile de specializare “Consultant cameral” şi “Managementul şi organizarea muncii” care au avut loc în fiecare Regiune de Dezvoltare din România;
schimburile de experienţă şi bune practici desfăşurate la Bacău, Braşov şi Râmnicu Vâlcea având ca tematici:
• reprezentarea şi apărarea intereselor membrilor – funcţia consultativă;
• organizarea de târguri şi expoziţii;
• organizarea de cursuri;
• camerele în relaţiile cu clienţii / terţii;
• proiecte de finanţare pentru terţi;
• facilităţi oferite firmelor de natura “ajutorului de minimis”;
• servicii pentru sustenabilitatea financiară a camerelor de comerţ.
• instruirea “tutoriat în CCI - uri” pentru formarea personalului prin activitatea de tutoriat (training on the job).
Din toamnă vor începe, cu partenerii transnaţionali din cadrul proiectului, Schimburi de experienţă şi bune practici la nivel internaţional care vor asigura modalităţi de adaptabilitate pentru organizaţii şi creşterea productivităţii muncii prin diversificarea şi mărirea volumului de servicii oferite.
De asemenea, în cadrul activităţii de “Elaborare a unor Publicaţii specifice”, colective integrate de la partenerii naţionali contribuie la redactarea şi realizarea următoarelor lucrări de specialitate:
• Manualul Consultantului Cameral;
• Carta Camerală;
• Ghidul Serviciilor care pot fi oferite de CCI – urile din România.
De remarcat că toate activităţile desfăşurate în cadrul proiectului au un pronunţat caracter interactiv care permit salariaţilor implicaţi să utiilizeze cele mai bune practici din sistemul cameral şi să pună bazele unor acţiuni comune viitoare între Camerele de Comerţ şi Industrie participante.
Totodată vizitele care au loc la Centrele de Afaceri şi Expoziţii dar şi la unităţi reprezentative, permit cunoasterea modului de relaţionare cu firmele, modalităţile de rezolvare a problemelor cu care se confruntă agenţii economici în activitatea lor dar şi în relaţiile cu autorităţile.
Toate propunerile cuprinse în formularele de „bune practici”, acţiuni comune” şi “chestionare de evaluare” împreună cu cele care rezultă în discuţiile dintre conducerile camerelor participante, fac obiectul unor demersuri (memorii, intervenţii, întâlniri etc.) întreprinse de Sistemul Cameral, în vederea îmbunătăţirii activităţii Camerelor.
Etichete:
antreprenoriat,
bacau,
eveniment,
formare
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu