30 noiembrie 2013

Mărcile postale mesager al informatiei strategice

0 Comentarii
La aproape un deceniu de la înființare, Romfilatelia marchează Oficiul pentru Informații Integrate, constituit ca rezultat al preocupării de reformare a sistemului securității naționale și introduce în circulație emisiunea de mărci poștale dedicată acestui organism, intitulată România – Intelligence Strategic.

În decursul celor opt ani de existență se poate spune că Oficiul pentru Informații Integrate a devenit un exponent al societății cunoașterii, oferind alternativa unei organizații bazate intra și inter-instituțional pe cunoaștere, convertirea acesteia în plus-valoare reprezentând cheia succesului și competitivității în societatea în care trăim. Printre principiile care ghidează desfășurarea activității Oficiului se numără: ”need to know” – ”need to share”, cultura de sharing, knowledge worker.

Emisiunea de mărci poștale este alcătuită dintr-o marcă poștală cu valoarea nominală de 8,10 lei și un plic prima zi, iar ca forme de machetare au fost folosite coala de 32 de timbre și minicoala de 6 timbre + 3 vinietă.

Timbrul emisiunii reproduce logoul Oficiului pentru Informații Integrate, al cărui element heraldic – imaginea bufniței – transpune semnificațiile mitologice pozitive ale înțelepciunii, cunoașterii și studiului, calitatea vederii sale nocturne semnificând dispersarea ignoranței și facilitarea accesului anticipativ la adevăr și cunoaștere. Acestor calități „profetice” li se asociază simbolistica cercului – element ce sugerează unitatea, integralitatea și echilibrul atât la nivel profesional-analitic, cât și al cooperării inter-instituționale dezvoltate de această structură integratoare.

Alăturarea pieselor de șah în ansamblul graficii simbolizează starea de veghe, observare (Turnul), elementul dinamic care înaintează permanent pentru atingerea țelului propus (Pionul), respectiv obiectivul care trebuie atins (Regele). Fundalul reprezintă șirul de numere binare care simbolizează informația electronică.

Ca un element de originalitate al emisiunii de mărci poștale, minicolile conțin o imagine vizibilă în UV, respectiv o pasăre – observator, ce apare dintr-un con de umbră.

Începând cu ziua de vineri, 29 noiembrie 2013, emisiunea de mărci poștale România – Intelligence Strategic va putea fi achiziţionată de la toate magazinele Romfilatelia din Bucureşti şi din ţară.

0 Comentarii:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu