30 noiembrie 2013

Registrul de transparentă

0 Comentarii
Cel mai recent raport anual privind registrul de transparență comun al Parlamentului și Comisiei Europene arată că în ultimul an s-au înregistrat mai multe entități ca oricând. Până în prezent, s-au înscris aproape 6.000 de organizații, ceea ce reprezintă o creștere de 10% față de cifra din raportul de anul trecut. Conform unui studiu academic, la care se face referire în raport, 60-­75% din toți actorii cu sediul la Bruxelles sunt astfel prezenți în acest registru. În același timp, au fost efectuate cu mult peste 1.000 de controale de calitate, profitându-se de procedurile mai scurte și de noile instrumente IT, introduse în acest an pentru îmbunătățirea eficienței. În 783 de cazuri au fost luate măsuri pentru a îmbunătăți calitatea informațiilor conținute de registru.
aportul anual prezintă statistici și descrie activitățile desfășurate de secretariatul comun al registrului de transparență pe parcursul anului care a trecut. Printre acestea se numără elaborarea celei de a treia ediții a orientărilor pentru utilizatori, tratarea plângerilor și a alertelor, adresarea unei invitații către entitățile neînregistrate de a se înscrie, acțiuni de informare și de comunicare externe, organizarea de ateliere pentru asistenții deputaților europeni și pentru membrii personalului Comisiei, implicarea Consiliului la nivel de observator pentru a discuta posibila participare a acestuia la sistem, stabilirea de contacte cu cercetători, cu cadre universitare, cu experți, precum și cu funcționarii naționali care se ocupă de sisteme similare, pentru a efectua analize comparative și a face schimb de cele mai bune practici.
Raportul abordează și revizuirea, aflată în curs, a registrului. Principalele aspecte analizate sunt calitatea conținutului, asigurarea unei respectări mai stricte a normelor, creșterea permanentă a numărului de înscrieri în registru prin continuarea acțiunilor de informare și de comunicare externe, furnizarea unor clarificări și orientări suplimentare, introducerea unor noi beneficii și stimulente pentru cei care doresc să se înscrie, caracterul facultativ, și față de caracterul obligatoriu al înscrierii, și posibilitatea de a avea în vedere o formulă ad hoc, excepțională și care să deroge de la reguli pentru cabinetele de avocatură și firmele de consultanță care au obligația de a asigura confidențialitatea clienților lor.
Având în vedere numărul tot mai mare de entități înregistrate, raportul solicită ca eforturile viitoare să se axeze pe îmbunătățirea calității conținutului datelor și pe creșterea gradului de cunoaștere a sistemului. În perspectiva viitoarelor alegeri europene, va fi de asemenea necesar să fie furnizate informații referitoare la acest sistem noilor angajați și deputaților europeni. Ar trebui continuate și eforturile de încurajare a altor organisme, oficii și agenții ale UE să utilizeze acest sistem.

0 Comentarii:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu