Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează
energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de
încălzire – program cunoscut sub denumirea de CASA VERDE este gestionat de Ministerul Mediului, Apelor şi
Pădurilor (MMAP) şi finanţat de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).
Sesiunea 2011,
pentru persoane fizice
În perioada 1 iunie 2011 - 15 iulie 2011 s-au depus la sediul APM Bacău 410
dosare (în valoare de 2.343.804 lei), care au fost transmise la AFM pentru evaluare şi aprobare. Cele mai multe solicitări au fost pentru centrale termice
pe bază de peleţi şi pompe de căldură.
Finanţarea s-a acordat astfel:
-
până la 6000 lei pentru panouri solare şi centrale pe bază de peleţi,
- până
la 8000 lei pentru pompe de căldură.
În cursul anului 2011 AFM a evaluat numai 33 de dosare, cele depuse în
perioada 1-6 iunie 2011 - perioadă de evaluare la nivel naţional.
În luna iulie 2014 AFM a reluat evaluarea
dosarelor depuse în sesiunea anului 2011 şi rămase în curs de analiză. Din suma
totală alocată pentru judeţul Bacău, 220.000 lei au fost distribuiţi celor 33 de dosare evaluate în cursul
anului 2011, iar diferenţa de 2.123.804 lei a fost redistribuită restului de
dosare analizate în cursul anului 2014. În
perioada 24 iulie 2014 - 20 februarie 2015 APM Bacău a desfăşurat: verificarea
documentelor necesare semnării Contractelor de finanţare ale beneficiarilor
declaraţi admişi de către AFM în cadrul programului şi predarea unui exemplar
din Contract acestora. În acest sens, la sediul APM Bacău în perioada
menționată s-au semnat 80 contracte de finanţare nerambursabilă şi s-au verificat
și transmis la AFM 40 dosare de decontare aduse de beneficiarii admiși.
La această dată, AFM a finalizat de analizat dosarele
depuse în sesiunea 2011, urmând a transmite la sediul APM Bacău restul de
contracte în scopul semnării acestora de către beneficiarii declaraţi admişi.
Pentru semnarea contractului beneficiarul se prezintă
la APM-ul la care a depus cererea de finanţare, cu următoarele documente actualizate:
a. Extras de carte funciară pentru
imobilul în care se implementează proiectul aprobat – în original;
b. Extras de cont bancar, valid la
data semnării contractului până la finalizarea contractului (12 luni) – în
original;
c. Copie CI a beneficiarului
(titular contract);
d. Procura notarială (dacă este
cazul) - în original;
e. Autorizaţie de construire validă
la data semnării contractului (dacă este cazul) – în original sau în copie
legalizată.
Organizarea în cursului anului 2015 a unei noi sesiuni
de depunere dosare în cadrul programului Casa Verde va fi mediatizată de MMAP
și AFM înainte de începerea acesteia.
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu