La sediul DGASPC Bacău s-a primit o sesizare din partea a şase părinţi ai copiilor de la Grădiniţa Cârligi, comuna Filipeşti, prin care se solicita intervenţia întrucât, din declaraţia acestora, reieşea că, din cauza unei dispute dintre director şi educator în sala de clasă, copiii ar fi afectaţi emoţional.
În data de 09.03.2016, a avut loc la sediul instituției noastre o întâlnire cu toți părinții petiționari, cu următoarele concluzii „ţinând cont că reprezentanţii unităţilor de învăţământ sunt subordonate Inspectoratului Şcolar Judeţean, doar aceștia pot interveni în vederea aplicării unor măsuri disciplinare” împotriva doamnei director, dacă, în urma cercetării, acuzațiilor făcute se dovedesc întemeiate.
În data de 16.03.2016, trei specialiști ai DGSAPC au participat, în calitate de invitați la ședința Consiliului Comunitar Consultativ, de la sediul Primăriei comunei Filipești, alături de petiţionari și alți membri ai comunității cu interes în cazul de față, așa cum rezultă cu următoarele concluzii: ”medierea de către primarul comunei Filipești a conflictului dintre directorul școlii și educatorul.”
În aceeași zi, s-a efectuat o vizită la Școala Gimnazială cu clasele I - IV, din sat Onișcani, comuna Filipești, unde a fost ascultat punctul de vedere a cadrului didactic, care a prezentat faptele reclamate într-o altă desfășurare, care nu relevă producerea niciunui incident care să deranjeze desfășurarea activității la grupa de grădiniță. Aceasta este dispusă să colaboreze atât cu reprezentanții instituției noastre, cât și cu autoritatea locală a comunei, în scopul armonizării relațiilor cu educatorul din grădiniță și cu grupul de părinți în cauză. Directorul scolii și-a dat acordul în privința efectuării unei vizite la gradinița vizată, atât pentru a asculta punctul de vedere al doamnei educator, cât și pentru a observa copiii în mediul preșcolar.
În data de 18.03.2016, s-a efectuat o vizită la Gradinița cu Program Normal, din sat Cârligi, comuna Filipești, unde s-au constatat următoarele: preșcolarii au fost deschiși la vizita unor persoane pe care nu le cunoșteau, reacționând pozitiv și manifestând un comportament dezinvolt, atât în interacțiunea directă cu educatorul, cât și cu echipa de specialiști, care a interacționat cu ei prin intermediul jocului, al poveștii.
Copiii sunt dezvoltați corespunzător vârstei cronologice, comunicativi, atașati de cadrul didactic și dornici de a relaționa cu persoane necunoscute; nu au fost constatate indicii care să ateste prezenta unui abuz emoțional sau verbal din partea directorului școlii (persoana în cauza nefiind identificată ca un „personaj negativ”), incidentul relatat nefiind menționat sub niciun aspect de vreunul din copii, care au menționat ca sunt necăjiți doar de unii dintre colegi (interacțiuni normale pentru vârsta copiilor).
Evenimentul reclamat nu este evocat de copii, aceștia nu fac referire la nicio situație conflictuală în incinta grădiniței.
Doamna educator a manifestat o atitudine deosebit de sinceră şi deschisă în timpul discuţiilor, colaborând şi oferind informaţii detaliate şi relevante cu privire la problemele identificate ca problematice în cadrul gradiniței, relaţiile conflictuale cu directorul școlii și necesitatea medierii acestora, pentru buna desfășurare a actului educațional.
A manifestat o atitudine obiectivă, dând dovada de spirit conciliant, marcată fiind emoțional de conflictul deschis cu doamna director.
În concluzie, specialiștii instituției noastre nu au constatat în comportamentul copiilor nicio manifestare specifică abuzului emoțional.
Sperăm ca acest conflict dintre părinți, cadre didactice și conducerea școlii să fie mediat de Inspectoratul Școlar Județean Bacău și Primăria Filipești, astfel încât procesul educațional să nu aibă de suferit și să fie respectat interesul superior al copiilor.
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu