Campania a demarat cu un workshop interactiv în data de 04.04.2017 cu tema “Integrarea copilului cu autim în comunitate”, susținut de către trei specialiști din cadrul Centrului de zi pentru persoane cu autism ”Sf. Cosma și Damian”, Vereș Andreea – psiholog, Bârzu Andreea – psiholog și Gruia Cornelia – terapeut ocupațional. Prezentarea a fost adresată studenților de la Facultatea de “Ștințe ale Mișcării, Sportului și Sănătății”, secția Terapie Ocupațională în cadrul Universității ”Vasile Alecsandri” Bacău.
Pentru a veni în întâmpinarea studenților și a le prezenta ceea ce ei sunt interesați să afle ne-am consultat cu Dna. Prof. univ. dr. Rață Marinela, care ne-a sugerat această temă.
Prezentarea a fost interactivă și a reușit să atingă aproape toate subiectele autismului. Definiția autismul, miturile despre autism pe care le-am dezbătut împreună cu studenții, terapiile recunoscute și posibilele forme de învățământ pentru integrarea copilului cu autism. De altfel, studenților li s-au prezentat șase clipuri în care părinții și copiii au redat în câteva minute, cum este pentru ei să meargă la școală sau grădiniță, iar părinții au precizat dacă există probleme în integrarea copilului într-o formă de învățământ și care ar fi acelea. Au fost prezentați copii care frecventeză diferite forme de învățământ, fie școală sau gradiniță de masă, învățământul special sau centre specializate, tocmai pentru a le arăta ce gândesc și simt copiii, respectiv părinții. Aceste filmări au avut un impact puternic asupra studenților.
La sfârșitul prezentării, studenții au primit mici sarcini, s-au format șase grupe și fiecare grupă a primit o foaie cu o întrebare la care ei au trebuit să răspundă și să găsescă soluții. Întrebările au fost legate de tema prezentată “Cum pot încuraja un copil cu autism să aibă un comportament pozitiv în mediul școlar?”; ”Cum pot preveni un comportament neadecvat al unui copil?”; ”Modalități prin care pot sprijini comunicarea copilului cu autism, modalitățile prin care pot îmbunătăți interacțiunea copilului cu autism față de restul copiilor”. Gândindu-ne că cei prezenți din sală sunt studenți la Facultatea de Terapie Ocupațională, ultima întrebare la care ei au trebuit să răspundă a fost: “Cum ar construi ei o școală, și ce anume ar aduce nou, pentru a sprijini nevoile de integrare sau stimulare senzorială ale copilului. Pe baza acestor sarcini s-au dezvoltat multe întrebări și subiecte de discuții la care am răspuns și dezbătut împreună captivați de subiect.
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu