În cadrul proiectului „Butonul care salvează
vieți”, prin care va fi lansat în regiunea județului Bacău un serviciu inovator, integrat, de
teleasistență și telemonitorizare medicală permanentă, 200 de persoane în vârstă din orașele Buhuși și Bacău, precum și
din zonele limitrofe, vor beneficia de servicii îmbunătățite de îngrijire și
asistență medicală la domiciliu. Proiectul
va fi derulat pe durata unui an prin parteneriatul dintre Fundația Vodafone România și Fundația
de Sprijin Comunitar Bacău. Din bugetul total al proiectului, de aproape 130.000 de euro, Fundația
Vodafone România asigură o finanțare de
aproximativ 100.000 de euro, prin programul Connecting for Good.
Cei 200 de beneficiari, persoane
în vârstă ce suferă de diverse afecțiuni care le limitează libertatea de mișcare
sau le pun în pericol viața, vor primi un dispozitiv mobil prin
care se pot comunica informații către un centru de comandă, fie direct, fie
indirect, printr-un buton de panică. În centrul de comandă, funcțional 24 de
ore, șapte zile pe săptămână, va fi permanent disponibil un operator
specializat ca asistent medical calificat.
„Ne bucurăm să sprijinim acest
proiect inovator, prin care persoanele în vârstă, afectate de un grad sporit de imobilitate din
cauza unor afecțiuni cu risc major, sau a vârstei înaintate, vor beneficia de suport vital în
monitorizarea și gestionarea problemelor de sănătate. Conceptul <<Butonul
care salvează vieți>> introduce, ca noutate,
componenta de teleasistență și telemonitorizare, care permite folosirea
avantajelor oferite de tehnologia modernă pentru îmbunătățirea vieții
oamenilor, iar în multe situații chiar pentru salvarea lor”,
declară Angela Galeța, Directorul
Fundației Vodafone România.
“Proiectul vine ca o dezvoltare firească a programelor
noastre dedicate vârstnicilor, născută din nevoile tot mai complexe de
îngrijire ale acestora. În
activitatea de îngrijire și asistență medicală la domiciliu, ne-am confruntat
cu nenumărate cazuri în care o comunicare mai bună și mai rapidă cu
beneficiarul, în special în cazul persoanelor greu deplasabile sau imobilizate,
ar fi dus la o intervenție mai promptă a echipelor de asistență și implicit la
evitarea unor complicații sau a unor situații dramatice. Acest proiect pilot va
îmbunătăți semnificativ comunicarea cu beneficiarii și eficiența intervenției
echipelor noastre de asistență medicală la domiciliu,” declară Gabriela Achihăi, Președintele Fundației de
Sprijin Comunitar.
Dispozitivul mobil constă într-o
brățară de tip ceas, din silicon medical, rezistentă la apă, dotată cu un buton
de panică. Comunicarea informațiilor va fi asigurată prin intermediul
serviciilor de telefonie mobilă. Utilizatorii dispozitivului vor putea apela la
suportul centrului de comandă fie prin telefon, fie apăsând butonul de panică,
în caz de urgență. În cazul apelurilor telefonice, dispecerul va procesa
informațiile primite și, în funcție de complexitate și gravitatea situației
semnalate, va iniția un protocol medical special în care vor fi indicate
acțiunile necesare (de exemplu, automedicație, deplasarea la domiciliul
pacientului a unui asistent medical al Fundației de Sprijin Comunitar, solicitarea
serviciului de ambulanță etc.). Serviciul de teleasistență și telemonitorizare
va fi integrat cu un pachet complex de servicii socio-medicale adaptate
nevoilor persoanelor în vârstă, constând în asistență medicală și îngrijire la
domiciliu, care să contribuie în mod direct la o viață mai bună pentru
beneficiarii vârstnici din proiect.
Proiectul va dezvolta centrul de comandă
în Buhuși, în incinta Centrului Rezidențial Satul Seniorilor Milly, astfel încât
să permită gestionarea unei baze cu minimum 200 de beneficiari și implementarea
unui program de gestionare a fișelor electronice medico-sociale. Centrul de comandă
va fi dotat cu o centrală telefonică, un server și echipamente de comunicații
mobile pentru operatorii care vor lucra în schimburi și pentru echipa de
asistenți medicali care va interveni la domiciliul pacienților.
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu