Începând din luna iulie, Comisiile de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis de la nivelul direcţiilor de sănătate publică vor avea obligaţia să raporteze, lunar, la Ministerul Sănătăţii situaţia sesizărilor primite şi modul de soluţionare al acestora.
Ministerul Sănătăţii continuă astfel procesul de modificare a prevederilor legale privind judecarea cazurilor de malpraxis, după ce, la sfârşitul lunii mai, a propus reglementări noi care vor duce la întărirea rolului şi a atribuţiilor comisiilor de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis, dar şi la soluţionarea mult mai rapidă a cazurilor de malpraxis şi la reducerea procedurilor juridice. În premieră, la sfârştul lunii mai, Guvernul a aprobat proiectul de modificare a Legii 95/2006 privind reforma în sistemul sanitar, conform căruia prejudiciile stabilite de comisiile de malpraxis ale direcţiilor de sănătate publică se vor putea rezolva pe cale administrativă, prin înţelegere între victima actului de malpraxis (sau a aparţinătorilor acesteia) şi furnizorul de servicii medicale.
De asemenea, se va putea realiza medierea dintre pacient şi furnizorul de servicii medicale de către mediatori specializaţi, la fel cu tendinţele europene. Tot atunci s-a decis ca reprezentanţii comisiei să stabilească circumstanţele, cauzele, natura şi întinderea prejudiciilor produse pacienţilor, nu numai dacă în cauză a fost sau nu o situaţie de malpraxis, aşa cum se întâmpla până în prezent.
4 iunie 2010
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu