Comisia pentru Turism a Camerei de Comert si Industrie Bacau in colaborare cu Patronatul din Turism si Alimentatie Publica Bacau au avansat o serie de propuneri Comisiei pentru Turism a Camerei de Comert si Industrie a Romaniei privind Legea Turismului din Romania:
"- autorizarea agenţiilor de turism în vederea desfăşurării specifice domeniului de activitate să se efectueze per societate comercială şi nu pentru fiecare agenţie sau punct de lucru;
- completarea atribuţiilor specifice ale autorităţii administraţiei publice centrale responsabilă în domeniul turismului în vederea elaborării Codului de bune practici între hotelieri şi agenţiile de turism, pentru reglementarea principiilor şi regulilor comerciale între cele două părţi. Codul să fie consultat de asociaţiile profesionale şi de afaceri care activează în turism, în vederea adaptării sale la realităţile economice româneşti, iar ulterior să fie aprobat de Guvernul României;
- prevederile art. 54 privind perioada de scutire la impozitul pe profit pentru investiţii, nu reflectă situaţia economico-financiară actuală din turismul românesc. Perioada de scutire fiscală trebuie diferenţiată în detaliu, deoarece o investiţie de 500.000 euro nu poate avea scutiri fiscale egale cu cele ale unei investiţii de 5.000.000.euro;
- perioada de scutire de la plata impozitului pe profit pentru un an sau doi ani fiscali nu este conformă cu realitatea economică, deoarece beneficiile reale ale agenţilor economici care au investit în turism apar după 3 ani de la finalizarea investiţiei;
- completarea scutirilor fiscale acordate cu alte acţiuni de sprijinire a agenţilor economici care investesc în turism: scutirea de la plata impozitului pe salarii pentru un an, subvenţionarea de către Stat a angajărilor de studenţi / absolvenţi de instituţii de învăţământ superior, precum şi scutirea pentru un an de la plata contribuţiilor de asigurări sociale."
(comunicat de presa)
- completarea atribuţiilor specifice ale autorităţii administraţiei publice centrale responsabilă în domeniul turismului în vederea elaborării Codului de bune practici între hotelieri şi agenţiile de turism, pentru reglementarea principiilor şi regulilor comerciale între cele două părţi. Codul să fie consultat de asociaţiile profesionale şi de afaceri care activează în turism, în vederea adaptării sale la realităţile economice româneşti, iar ulterior să fie aprobat de Guvernul României;
- prevederile art. 54 privind perioada de scutire la impozitul pe profit pentru investiţii, nu reflectă situaţia economico-financiară actuală din turismul românesc. Perioada de scutire fiscală trebuie diferenţiată în detaliu, deoarece o investiţie de 500.000 euro nu poate avea scutiri fiscale egale cu cele ale unei investiţii de 5.000.000.euro;
- perioada de scutire de la plata impozitului pe profit pentru un an sau doi ani fiscali nu este conformă cu realitatea economică, deoarece beneficiile reale ale agenţilor economici care au investit în turism apar după 3 ani de la finalizarea investiţiei;
- completarea scutirilor fiscale acordate cu alte acţiuni de sprijinire a agenţilor economici care investesc în turism: scutirea de la plata impozitului pe salarii pentru un an, subvenţionarea de către Stat a angajărilor de studenţi / absolvenţi de instituţii de învăţământ superior, precum şi scutirea pentru un an de la plata contribuţiilor de asigurări sociale."
(comunicat de presa)
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu