23 noiembrie 2012
Promovarea produselor verzi
la
16:38
0
Comentarii
Echipa de management a proiectului “Promoting Green Products/Promovarea produselor verzi” (LIFE+08/INF/RO/000507) – Green Pro, proiect finanţat de Comisia Europeană prin Programul LIFE+, dezvăluie rezultatele celei de-a doua etape a analizei de piaţă privind produsele verzi, vizând un număr de 11 locaţii, mai exact 7 supermarketuri şi 4 magazine, la fel ca în prima etapă a studiului în 2010.
Distribuţia produselor pe baza etichetelor identificate în anul 2012, în comparaţie cu anul 2010 (situaţia fiind indicată de numerele aflate între paranteze) este: 54 (17) produse cu eticheta de tipul I; 303 (235) produse cu etichetă asemănătoare celei de tip I; 468 (84) produse cu etichetă de tip II; 20 (6) produse cu etichetă de tip III; 280 (99) produse cu etichetă privind reciclarea ambalajului; 27 (10) produse cu etichetă EMS (Environmental Management Systems: ISO 14001 şi EMAS); 291 (195) produse fără etichetă; 17 (21) cu falsă etichetă verde.
De exemplu în categoria televizoare au fost identificate 41 (45) produse, iar distribuţia lor pe tipuri de eco-etichetă este următoarea: 4 (5) produse cu etichetă de tip I; 28 (3) produse cu etichetă asemănătoare celei de tip I; 3 (8) produse cu etichetă de tip II; 6 (25) produse fără etichetă; 0 (4) cu falsă etichetă verde. Pentru echipamente IT au fost identificate 202 (28) iar distribuţia lor pe tipuri de eco-etichetă este: 22 (0) produse cu etichetă de tip I; 107 (23) produse cu etichetă asemănătoare celei de tip I; 2 (1) produse cu etichetă de tip II; 71 (4) fără etichetă. Rezultatele indică o scădere a numărului de produse cu etichetă de tip II şi a celor cu etichetă asemănătoare tipului I, şi o creştere a numărului de produse fără etichetă verde.
În categoria maşinilor de spălat, au fost identificate 69 (82) products după cum urmează: 69 (79) produse cu etichetă asemănătoare celei de tip I; 0 (3) produse cu etichetă de tip II. Rezultatele arată că această categorie este aproape în totalitate dominată de eticheta asemănătoare celei de tip I, situaţia fiind practic neschimbată comparativ cu rezultatele cercetării din 2010. Cât despre categoria becuri, au fost identificate 39 (82) produse, toate purtând etichetă asemănătoare celei de tip I: 39 (56); 0 (1) produse cu eticheta de tip II; 0 (22) produse cu etichetă privind reciclarea ambalajului; 0 (2) produse fără etichetă; 0 (1) produs cu falsă etichetă verde. Rezultatele arată că pentru aceste produse domină eticheta asemănătoare celei de tip I în 2012, în timp ce în 2010 mai puteau fi găsite şi altele.
Concluzia generală este că piaţa devine din ce în ce mai verde, chiar dacă în unele cazuri tendinţele nu s-au stabilizat încă. Un al treilea studiu va avea loc in 2013, înainte de finalizarea proiectului.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu