20 decembrie 2014

Salvati Moldova de Saracie

0 Comentarii
La intalnirea de la Camera de Comert si Industrie Bacau, care a avut loc la finele saptamanii precedente, reprezentantii comunitatii de afaceri din judetul Bacau si ai grupurilor parlamentare PSD si PNL din judetul Bacau au dezbatut rolul si influenta infrastructurii de transport rutier asupra dezvoltarii economice a judetului, a regiunii si a zonei Moldovei.
Toti cei prezenti si-au exprimat ingrijorarea cu privire la:
  • situaţia alarmanta a economiei judetului Bacau si a zonei Moldovei,
  • reducerea numarului locurilor de munca corelata cu numarul mic de locuri de munca nou create,
  • depopularea localităţilor judetelor Moldovei,
  • lipsa investitiilor,
  • cresterea numarului de firme desfiintate,
  • numarul mic de firme nou infiintate,
  • stagnarea si / sau reducerea indicatorilor economici de baza: cifra de afaceri, numarul de salariati, profit, productivitatea muncii, rentabilitate, rata profitului,
  • lipsa lichiditatilor si a finantarilor necesare functionarii firmelor,
  • cheltuielile de transport pentru piata vest-europeana, mai mari cu aproximativ 30% fata de agentii economici din vestul tarii,
  • disputele politice si lipsa de unitate a politicienilor si reprezentanţilor autoritatilor publice din judetele Regiunii Nord Est şi a zonei Moldovei, care genereaza mari intarzieri la inceperea lucrarilor de infrastructură rutiera si, mai grav, posibila nerealizare a acestora.
In anul 2014, zona Moldovei a avut cele mai mici bugete alocate pentru repararea si intretinerea drumurilor din (10% fata de Ardeal – 100 mil. euro fata de 1 mld. euro) iar Proiectul de buget pentru anul 2015 mentine aceleasi alocari reduse.
Concluzia intalnirii a fost ca situarea Regiunii NE pe ultimele locuri in Uniunea Europeana din punct de vedere al dezvoltarii economico – sociale este cauzata in principal de lipsa investitiilor in infrastructura si un dezechilibru major privind alocarea fondurilor la nivelul regiunilor Romaniei pentru repararea si intretinerea drumurilor, Regiunea NE fiind cea mai dezavantajata.
In acest context, pentru:
  • evitarea accentuarii cresterii gradului de saracie si a depopularii zonei Moldovei,
  • reducerii disparitatilor dintre judetul Bacau, judetele Regiunii NE, ale Romaniei si regiunile Uniunii Europene,
  • accesului facil la infrastructura rutiera a tuturor localitatilor, firmelor si locuitorilor
  • atragerii investitiilor si investitorilor,
  • dezvoltarii schimburilor comerciale cu judetele vecine, cu judetele Romaniei si regiunile UE,
  • asigurarii conditiilor necesare dezvoltarii economice a judetului si crearii de locuri de munca,
participantii au facut apel la unitate intregii comunitati de afaceri a judetului, partidelor politice, politicienilor, reprezentantilor autoritatilor si institutiilor publice judetene ONG-urilor pentru sustinerea in comun a intereselor privind dezvoltarea economico – sociala zonei Moldovei.
In urma unor intalniri si dezbateri, pentru a realiza o voce comuna mai puternica, acest apel a fost preluat de Camera de Comert si Industrie a Regiunii Nord Est formata din:
  • Camera de Comert si Industrie Bacau,
  • Camera de Comert, Industrie si Agricultura Botosani,
  • Camera de Comert si Industrie Iasi,
  • Camera de Comert si Industrie Neamt,
  • Camera de Comert si Industrie Suceava,
  • Camera de Comert, Industrie si Agricultura Vaslui,
si cu titlul „SALVAŢI MOLDOVA DE SĂRĂCIE” a fost transmis catre toti factorii de decizie politica, asociatii de afaceri, alte organizatii ale societatii civile din judetele: Suceava, Botosani, Iasi, Neamt, Bacau, Vaslui, Vrancea, Galati si Braila.
Totodata, a fost elaborata o PETITIE care urmeaza sa fie transmisa la Presedintie, Parlament, Guvern si autoritatile publice centrale pentru sustinerea:
1.  urgentarii realizarii infrastructurii de transport rutier:
a) autostrazi
  • Bucuresti – Suceava –frontieră
  • Brasov – Bacau – Iasi –frontieră
  • Tg. Mures – Pascani – Iasi –frontieră,
prin prioritizarea realizarii lor in functie de costuri, termene de executie si dare in folosinta
b) drumuri expres
  • Bistrita – V. Dornei – Suceava – Botosani – frontieră
  • Bacau – Vaslui – Albita – frontieră
  • Piatra Neamţ – Bacău
  • Tg. Frumos – Botosani
  • Braila – Focsani – Tg. Secuiesc
  • Galati – Tecuci – Barlad – Vaslui – Iasi – Botosani
c) repararea şi modernizarea drumurilor
  • Onesti – Adjud – Barlad – Albita– frontieră
  • Bacau – Moinesti – Comăneşti – Miercurea Ciuc
  • Piatra Neamţ – Bicaz – Toplita – Tg. Mures
  • Tecuci – Oancea –frontieră
  • Barlad – Falciu – frontieră
2.  alocarea de fonduri, cel putin la nivelul celorlalte regiuni de dezvoltare ale tarii, pentru intretinerea, repararea si modernizarea drumurilor existente, ca principale solutii de creştere a schimburilor comerciale intre judetele Moldovei, intre acestea si judetele tarii  si regiunile Uniunii Europene, de stimulare a dezvoltarii economice generale a Regiunii NE, cea mai saraca regiune de dezvoltare a Romaniei si a UE.

0 Comentarii:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu