Departamentul
pentru Situații de Urgență a lansat marți, 26 aprilie 2016, aplicația
“DSU”pentru telefoanele mobile care are rolul de a pregăti
populația să facă față situațiilor de urgență, prin accesul la informații,
alerte și educație.
Aplicația “DSU” are patru componente:
1.
Informare – în această secțiune, utilizatorii aplicației vor găsi cele mai noi știri
din domeniul situațiilor de urgență, direct de la sursă. Inspectoratele pentru
Situații de Urgență, Inspectoratul General de Aviație, Serviciile de Ambulanță,
SMURD și Salvamont vor putea oferi informații de interes utilizatorilor
aplicației “DSU”. De asemenea, în baza unui parteneriat încheiat cu
Agenția de presă News.ro, în secțiunea News Feed a aplicației “DSU”, vor putea
fi citite știri de ultimă oră din domeniul situațiilor de urgență sau care au
legătură cu acest domeniu.
2.
Alertare – este pentru prima dată când o aplicație va grupa într-un singur loc
toate informațiile despre situațiile de urgență care apar pe teritoriul
României. Alertele meteo, cele de inundații, drumuri blocate etc. se vor regăsi
în această secțiune. Utilizatorii aplicației “DSU” vor primi push notifications de fiecare dată când
apare o alertă în zona lor de interes.
3.
Raportare – populația are acum ocazia să vină în sprijinul personalului din
serviciile de urgență. Oricine este martorul unei situații de urgență, fie că
este vorba de inundații, alunecări de teren, incendiu sau accident rutier, va
putea trimite fotografii și clipuri video către Departamentul pentru Situații
de Urgență. În felul acesta, acțiunea serviciilor de urgență poate fi
îmbunătățită prin accesul încă din primele clipe la imagini de la fața locului.
Raportarea nu reprezintă totuși un apel la 112 și vor fi folosite de personalul
“DSU” pentru a veni în sprijinul echipelor de intervenție.
4.
Învățare – să știi cum să faci față unei situații de urgență este esențial. De
aceea, în această secțiune a aplicației “DSU”, utilizatorii au acces la zeci de
articole despre comportamentul în caz de cutremur, inundații, incendii, acordarea
primului ajutor și măsuri salvatoare rapide care pot fi luate dacă suntem puși
în fața unei situații de urgență. Ca noutate, lecțiile vin și cu teste, unde pot
fi verificate cunoștințele acumulate prin parcurgerea articolelor.
“Această aplicație este o premieră pentru România. A fost
dezvoltată cu scopul de a pregăti populația să facă față unei situații de
urgență, mai ales că în cazul în care apare un dezastru major, trebuie să știm
cum să acționăm până la intervenția serviciilor profesioniste. Este esențială
alertarea timpurie, o componentă importantă a aplicației“DSU”. Astfel, anumite
gesturi, acțiuni pe care le găsim în lecțiile aplicației “DSU” sunt salvatoare
de vieți. Prin modulul de raportare, populație poate veni în sprijinul
serviciilor de urgență, prin trimiterea de imagini de la fața locului, chiar
înainte ca forțele de intervenție să ajungă acolo”, a declarat dr. Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență.
Pentru promovarea
aplicației “DSU”, Departamentul pentru Situații de Urgență a anunțat
și un parteneriat cu Discovery Networks, care va sustine proiectul printr-o
campanie de comunicare pe canalele proprii si ale partenerilor sai.
Dezvoltarea
aplicației “DSU” a fost sprijinită de Fundația pentru SMURD, care are
ca scop îmbunătățirea calității vieții persoanelor care locuiesc și muncesc în
România, prin sprijinirea dezvoltării sistemului integrat medical și tehnic de
urgență și prim ajutor.
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu