O scurtă analiză comparativă a reclamelor din media tradițională,
realizate de către branduri pentru Valentine’s Day și Dragobete, indică destul de clar interesul
scăzut al acestora pentru sărbătoarea populară autohtonă – Dragobetele.
Dacă în perioada 1 – 14 februarie 2016 au fost înregistrate 1.468 de reclame difuzate/tipărite,
ce au avut ca subiect Valentine’s Day, în perioada 11 – 24 februarie 2016 s-au înregistrat doar
408 reclame ce au avut ca subiect Dragobetele.
Lidl este brandul cu reclama cel mai des difuzată pentru Dragobete: „De Dragobete, în această
noapte…(praline belgiene Pallace, 9,99 lei, buchet de 7 lalele, 9,99lei)”, care a înregistrat 52 de
difuzări cu un rate card estimat la 16.916 euro.
Super Bingo Metropolis este pe locul doi cu reclama „De Dragobete sărbătorește românește cu
super premii…”, care a înregistrat 46 de difuzări și un rate card estimat la 123.000 euro.
TVR2 este pe locul trei cu reclama "Dragostea se împarte la 2 (Dragobete)…” – cu 43 de difuzări
și un rate card estimat la 119.000 euro.
Vodafone este brandul cu cele mai multe reclame înregistrate pentru această sărbătoare.
Vodafone este pe primul loc cu reclama “De Valentine's Day, trebuie să spun (Antonia, supernet
4G, net nelimitat în weekendul îndrăgostiţilor)” care a înregistrat 428 de difuzări și un rate card
de aproximativ 1.699.592 euro.
Locul doi este ocupat de Lidl cu reclama: „Orice zi e mai frumoasă (de Valentine's Day, pijama
damă, 39,99lei, set neglijeu cu string, 39,99lei)” cu 121 difuzări și un rate card estimat la
361.850 euro.
Kiss FM este pe locul trei cu reclama: Ştim că vă iubiţi ca-n filme (…până de Valentine's, cuplul
vostru e în teste, 6 tricouri XX Love/oră, 14 tricouri cu 2 locuri..)”, care a înregistrat 92 difuzări în
perioada analizată, cu un rate card de 40.792 euro.
Dragobete: în perioada 11 – 24 februarie 2016, categoria TV a înregistrat cel mai mare volum de
publicitate (116 de reclame), urmată de Divertisment (81 reclame), Radio (56 reclame),
Supermarket-uri (52 reclame), Evenimente (34 reclame) etc.
Valentine’s Day: în perioada 1 – 14 februarie 2016, categoria Rețelelor mobile a înregistrat cel
mai mare volum de publicitate (428 de reclame), urmată de Vânzări online (362 reclame),
Supermarket-uri (208 reclame), Divertisment (173 reclame) și Restaurante (99 reclame).
În topul surselor cu reclame difuzate pentru Dragobete se află Magic FM cu 100 reclame
difuzate, Antena 1 cu 46 reclame difuzate și Click cu 3 machete.
În topul radiourilor cu reclame difuzate pentru Valentine’s Day se află Kiss FM cu 169 reclame,
Radio ZU cu 141 şi ProFm cu 98 reclame difuzate. În clasamentul televiziunilor se află Pro TV
care a difuzat 97 reclame, Sport.ro cu 92 reclame şi Prima TV cu 79 reclame difuzate. Ok
Magazin, Libertatea și Ziarul Forbes Life conduc în topul publicaţiilor cu cele mai multe reclame
de Valentine’s Day.
9 aprilie 2016
Dragobete vs Valentine’s Day în publicitate
la
13:28
0
Comentarii
Etichete:
Bacaul e peste tot,
nationale,
sondaj
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)






0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu