Instruirea a avut ca obiect prezentarea legislaţiei din domeniul alegerilor locale, îndeosebi a sarcinilor care revin autorităţilor administraţiei publice locale pentru buna organizare şi desfăşurare a acestora şi a fost susţinută de şeful Serviciului Juridic şi şeful Serviciului Financiar, Contabilitate şi Administrativ din cadrul Instituţiei Prefectului – judeţul Bacău, directorul Autorităţii Electorale Permanente – filiala Nord-Est, şeful Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, inspectorul şef al Inspectoratului de Poliţie Judeţean, inspectorul şef al Inspectoratului Judeţean de Jandarmi şi inspectorul şef adjunct al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Judeţean „Mr. Constantin Ene”.
Astfel, potrivit programului, au fost prezentate actele normative din domeniul alegerilor locale, punându-se accent în mod special pe sarcinile care revin, în principal, instituţiei prefectului, precum şi autorităţilor administraţiei publice judeţene şi locale. De asemenea, au fost enumerate activităţile desfăşurate, până în prezent, de Instituţia Prefectului – judeţul Bacău în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale, precum şi cele ce se vor îndeplini în perioada imediat următoare. Au fost aduse la cunoştinţa primarilor şi secretarilor aspecte generale privind implementarea şi funcţionarea sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal şi aspecte privind finanţarea activităţilor din perioada electorală. Reprezentanţii structurilor de arme din cadrul Ministerului Afacerilor Interne au prezentat măsurile ce se impun pentru asigurarea condiţiilor necesare bunei desfăşurări a activităţii de pază a secţiilor de votare, identificarea unor spaţii de depozitare a buletinelor de vot de la momentul preluării acestora de la biroul electoral judeţean şi până la momentul predării efective către preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare.
Prefectul Ioan Ghica a subliniat importanţa organizării alegerilor locale în conformitate cu reglementările legale în domeniu: „Mă bucur să ne cunoaştem cu această ocazie. Ne-am întâlnit astăzi într-o şedinţă de lucru pentru a discuta aspectele cele mai importante pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale. Activitatea se desfăşoară potrivit Calendarului aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 52/2016, în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, precum şi al <LLNK 12015 115 10 202 126 41>art. 126 alin. (1) din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea <LLNK 12001 215 11 201 0 48>Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea <LLNK 12004 393 10 201 0 18>Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, În şedinţa de astăzi vom prezenta cele mai importante aspecte care sunt de interes pentru dumneavoastră în acţiunile ce vă revin a le desfăşura pentru ca scrutinul electoral să se deruleze potrivit legii”.
La finalul întâlnirii, au fost întrebări ale unor primari privind aspecte de detaliu vizând organizarea alegerilor, cum ar fi votul cu urna mobilă şi plata indemnizaţiilor membrilor birourilor electorale de circumscripţie şi ale secţiilor de votare.






0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu