Asociația Centrul Step
by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională (CEDP) și UNICEF în România,
în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice,
Asociația Internațională Step by Step (ISSA), ReadyNation și Open Society
Foundations – ECP, au organizat de curând conferința „Parteneriatul public-privat
pentru educația timpurie, o șansă pentru competitivitatea economică a României“.
Scopul acestei
conferințe este de a promova inovația în găsirea de resurse pentru dezvoltarea
serviciilor de educație timpurie și de a construi o rețea de suport, formată
din membri ai comunității de afaceri românești care să susțină investiția în
educația timpurie în România.
„Primii ani din viață reprezintă baza inteligenței, a personalității, a
comportamentului social, a capacității de a învăța și pentru a deveni un adult
independent. De asemenea, joacă un rol vital în ruperea cercului vicios al
sărăciei, promovarea productivității economice, precum și pentru reducerea
inechităților. UNICEF România lucrează în parteneriat cu autorități publice,
sectorul corporate, profesioniști și părinți pentru ca toți copiii, în special
cei vulnerabili, să aibă acces la servicii de educație timpurie de calitate.
Astfel, peste ani, România va avea o forță de muncă educată, sănătoasă și
activă”, a declarat Sandie Blanchet, Reprezentantul UNICEF în România.
În țările din întreaga lume, comunitatea de afaceri a
început să înțeleagă importanța intervenției în educație timpurie pentru
competitivitate. Aceasta deoarece cercetări asupra dezvoltării creierului,
efectuate de peste 10 ani, relevă că cele mai multe structuri neuronale se formează
până la vârsta de cinci ani. Studii
internaționale arată că un dolar în plus investit în programe de educație
timpurie de calitate generează beneficii pentru copil, familie, comunitate și
societate per ansamblu între 6 și 17 dolari.
„Cel mai important este să ne echipăm copiii cu niște competențe care să
îi ajute să facă față în viață, în orice situație. Investim foarte mulți bani,
energie și resurse în partea de final a educației, dar tot ce se întâmplă în
creierul unui copil până la cinci ani face diferența pentru ceea ce se întâmplă
mai departe în viața lui, nu numai în parcursul lui școlar, dar și în parcursul
lui socio-profesional. Cred că este foarte important să începem un dialog și să
ne uităm la banii, resursele, timpul și energia pe care le punem în această
direcție nu ca la o cheltuială, ci ca la o investiție care se dovedește că este
foarte profitabilă pe termen lung”, a declarat Carmen Lica, Director
Executiv, CEDP Step by Step.
În cadrul
evenimentului au fost prezentate rezultatele unor cercetări din domeniul
neuroștiinței și a comportamentului copilului care ilustrează de ce dezvoltarea
acestuia, în special de la naștere la cinci ani, este fundamentul pentru o
societate durabilă și prosperă. De asemenea, au fost prezentate și exemple de
bune practici ale unor companii care au înțeles că investițiile în servicii de
educație timpurie aduc beneficii pe termen lung, pentru afaceri, dar și pentru
societate și fiecare individ în parte.
Printre invitați s-au
numărat dl.Adrian Curaj, Ministrul Educației Naționale și Cercetării
Științifice, dna.Anca Dragu, Ministrul Finanțelor Publice, dl. Gabriel Biriș,
Secretar de Stat, Ministerul Finanțelor Publice, dl.Mark Alter, profesor de
psihologia educației la prestigioasa New York University, dl.Daniel Frank,
avocat, director adjunct ReadyNation, dna.Muriel Langenberger, Director de
Programe pentru Europa, Fundația Jacobs, reprezentanți ai mediului de afaceri
care susțin programe de educație timpurie și ai ONG-urilor din România care
dezvoltă astfel de programe, precum și jurnaliști.






0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu