Prima zi a Raliului Moldovei Bacău începea promițator pentru favoritul localnicilor, Adrian RĂSPOPA, acesta câștigand prima probă în fața vicecampionului național din acest an, Dan GîRTOFAN. Ghinionul avea însă să lovească pe proba secundă, atunci când Adrian a atins un cap de pod, eroare care i-a adus instant o pană de cauciuc si desprinderea unui furtun de la pompa de servo, avarie tehnica care era aproape de a-i aduce abandonul pe cea de-a treia probă specială, Vermești. Cu mari eforturi echipajul RASPOPA/ DIACU a reusit sa parcurga întrega proba fara servodirecție, în virajele mai stranse copilotul ajutându-l pe Adrian sa traga de volan astfel încât acesta să poată lua virajele.
Mecanicii
au reușit să remedieze problema în parcul de service
de la jumatatea zilei, iar echipajul RASPOPA/ DIACU s-a dezlanțuit, câștigând
toate cele trei probe ale buclei secunde. 8.3s, 10.9s și
4.3s au fost ecarturile pe care RASPOPA le-a recuperat în cele trei probe
Runcu, Moinești și Vermești
în fața lui GîRTOFAN
care a menținut un ritm ridicat, îmbunătățindu-și
timpii de pe primele treceri pe aceleasi probe.
După un
parcurs excelent pe 5 din cele 6 probe ale zilei echipajul Catalin și
Raluca GRIGORIU au ieșit în decor pe ultima probă a
zilei, lucru care le-a adus și abandonul, echipajul băcăuan
situându-se pe locul secund în clasamentul general provizoriu în momentul
incidentului.
Un alt
ghinionist al zilei a fost Calin BUCUR care trădat de materialul de concurs s-a
văzut nevoit să abandoneze pe PS4, acesta reușind
o evolutie excelentă până în acel moment, evoluție care îl pozitiona pe locul
al treilea la jumatatea zilei, cu o mașină de categorie net inferioară
celor de categorie R5.
Pe fondul
abandonurilor menționate, dar și a unui parcurs excelent cu îmbunatațiri
ale timpilor pe a două trecere pe cele trei probe Enis ARIF se declara încântat
de evoluție și poziția în clasamentul de la finalul primei
zile, respectiv locul 3, având-o în dreapta sa, în rol de copilot, pe
experimentata Carmen POENARU. însa,
cu toate acestea, Enis va trebui să mențină același
ritm susținut și pe parcursul zilei de mâine, deoarece Cristian
DOLOFAN la bordul modelului Peugeot 208 R5 se afla la doar 6.7s în spatele său.
Așadar,
ultima etapă a Campionatului Național de Raliuri Betano 2020 va oferi dueluri
pline de suspans, atât pentru locul I, dar și
pentru ultima poziție a podiumului în clasamentul general.
La
categoria rezervată automobilelor cu doua roți motrice, vicecampionul național
2020 al clasei, Adrian TESLOVAN a condus ostilitatile pe întreaga zi a raliului,
el reușind să își
adjudece 5 din cele 6 probe ale zilei. Ocupantul poziției secunde, Mihai
MANOLE, va avea de recuperat cele 16,8s care îl despart de TESLOVAN, MANOLE reușind
să semneze scratch-ul pe proba speciala 5, dovedind ca se poate bate pentru victorie.
Podiumul îl incheie Alex ARDELEAN cu un ecart semnificativ de 1min si 9s față
de TESLOVAN. Cu toate acestea el conduce ostilitațile în cadrul cupei monomarca
CUPA SUZUKI, secondat de echipajul Bogdan TALAȘMAN
și
Andrei MITRAȘCA la doar 11.2s, iar lupta pentru victorie
se anunță una destul de palpitantă, în ecuație aparând și
echipajul Daniel și Lucian BUDAI cu un ecart de 15.6s fața de
ARDELEAN.
Raul
BADIU conduce detașat la CUPA DACIA acesta având un ecart
relaxant de 3min și 35,4s în fața echipajului Victor și
Mihai SUPURAN. Pe locul al treilea se situează Florin POPESCU care se află în
fața celui mai bun rezultat al său de până acum, îndrumat de veteranul
navigator Ciprian SOLOMON,
Clasa național
11 rezervată automobilelor cu omologare FIA expirată ne oferă un duel istoric între
Mitsubishi și Subaru, familia NASTASE formata din Bogdan
si Delia, care la volanul unui Mitsubishi Evo 9 conduc cu un ecart de 1min și
16.1s în fața echipajului Paul CIUBOTARIU și
Eugen TALPALARIU aflati la bordul unui Subaru Impreza. Poziția a treia la
finalul primei zile îi revine echipajului Dorin BANCIU/ Vlad TERZI care se
aliniază la start cu o frumoasă Toyota Celica.
Concurenții
vor porni în ziua secundă începând cu ora 9.48 urmând să parcurgă specialele
Trebeș și Hemeiuș
de câte două ori, cu o pauză de service
de 30 de minute după prima trecere pe cele două probe.
Power
stage-ul raliului o va constitui cea de-a treia trecere pe proba specială Trebeș,
în lungime de 13.35 km, care va oferi puncte suplimentare primilor 5 clasați
din clasamentul general, Cupa Dacia, Cupa Suzuki și
grupa rezervată automobilelor istorice.
Ultima
probă a zilei va fi Superspeciala în lungime de 2.5km care se va desfășura
pe circuitul de karting Speed Park, probă revenită în Raliul Moldovei Bacău cu
ocazia ediției aniversare de 10 ani. Din
pacate fanii raliurilor nu vor avea acces în tribunele circuitului, datorită
masurilor de prevenție a răspandirii virusului Covid-19, însă va putea fi
urmarită live pe site-ul sportextra.ro
Raliul
Moldovei Bacău se desfașoară sub egida Federației Romane
de Automobilism Sportiv și va încheia sezonul 2020 al
Campionatului Național de Raliuri Betano.
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu