Vicecampionul național din acest an, Dan GÎRTOFAN a reușit sa se impuna în ediția aniversară de 10 ani a Raliului Moldovei Bacău, după un duel palpitant cu Adrian RĂSPOPA, până în ultima probă specială a raliului. Pentru dublul campion național, din 2004 si 2007, victoria de la Bacău este singura din acest sezon competițional, el situându-se în acest an de patru ori pe locul 2 și o dată pe locul al treilea. Dupa ce echipajul GÎRTOFAN/ LĂZĂRESCU prelua conducerea în prima zi a raliului, pe fondul unei greseli de pilotaj a principalului contracandidat la victorie și un parcurs fără greseală al pilotului din Brasov, ziua secundă se anunța a fi una de conservare al avantajului de aproape 1 minut.
Cu toate
acestea ritmul de atac maxim arătat de Adi RĂSPOPA,
încă de la prima probă specială a zilei, l-au făcut pe GÎRTOFAN să mărească și
el ritmul și sa abordeze un pic mai tare un viraj, ieșind
în decor pe a doua trecere pe proba Hemeiuș. Așa cum declara imediat după probă, în parcul de service, “ieșirea era să ne coste raliul pentru ca efectiv mașina a alunecat în afara traseului, într-o văgăună, de unde am crezut că nu vom mai ieși.” Pe fondul greșelii făcută de GÎRTOFAN
a fost rândul pilotului băcăuan să profite și
să micșoreze ecartul la doar 13.5s cu doar două
probe speciale rămase de disputat.
Cu încă o
victorie pe a treia trecere pe proba Trebeș, care a
reprezentat totodată și Power Stage-ul competitiei, Adrian RĂSPOPA
reducea ecartul la 4s față de primul clasat. Cei 2.5km ai Superspecialei desfașurată
pe circuitul de karting Speed Park, nu au fost însă suficienți pentru ca
echipajul RĂSPOPA/
DIACU să poată recupera ecartul ramas și să își
poată trece în cont prima victorie, la general, din carieră. Cu 9 probe
speciale câștigate din totalul de 12 ale raliului, Adrian
RĂSPOPA își
egalează cea mai bună clasare din carieră, obținută anul trecut tot în Raliul
Moldovei Bacău cu aceeași mașină
Skoda Fabia R5.
Locul al
treilea i-a revenit echipajului Bogdan și
Delia NĂSTASE care reușesc
cea mai buna performanță a carierei, un rezultat impresionant obținut la
volanul unui Mitsubishi Evo 9 de clasă 11, rezervată automobilelor cu omologare
FIA expirată. Aceștia însă nu vor puncta în clasamentul general
FIA, punctele urmand sa îi revină lui Enis ARIF clasat pe locul al patrulea la
finalul Raliului Moldovei Bacău. Secondat de experimentata Carmen POENARU în
rol de navigator, ARIF se află și el în fata celui mai bun
rezultat al carierei de până acum.
După un
frumos duel, plin de suspans, cu Enis ARIF, Cristian DOLOFAN a terminat raliul în
poziția a cincea, reușind însă sa prindă podiumul din
Power Stage. DOLOFAN reușește
să iși egaleze cel mai bun rezultat obținut anul
trecut în Raliul Argesului.
Pe locul
sase îl regăsim pe Adrian TESLOVAN, care a dominat absolut categoria rezervată
automobilelor cu două roți motrice, el câștigand
11 din cele 12 probe ale raliului la clasa automobilelor cu două roți motrice.
Cristian
TIMISICA reușește locul 7 în clasamentul general,
cea mai buna clasare de până acum și câștigă
clasa sa RC2N, după un duel cu Andrei CASCAVAL care termină raliul în poziția a
noua. În urma acestui rezultat Cristian TIMISICA este noul campion național la
clasei RC2N.
Pe locul
opt regăsim o nouă mașină de clasa 11 pilotată de
Razvan NECHIFOR și secondat de Doru VRAJA, echipaj component
al Bacău Rally Team.
Top 10
este încheiat de Mihai MANOLE, care își trece în cont și
pozitia secundă din clasa automobilelor cu două roti motrice și
care reușește să îi fure o victorie de probă
specială lui TESLOVAN.
Podiumul
categoriei rezervată automobilelor cu două roți motrice este completat de
echipajul Bogdan TALAȘMAN și
Andrei MITRAȘCA la volanul unui model Suzuki Swift Sport,
care castigă și competitia monomarca CUPA SUZUKI. Cei doi
sunt secondați de echipajul Daniel și Lucian BUDAI, campionii naționali
din acest an ai competiției.
CUPA
DACIA ajunsă la cea de-a 14-a sa ediție și-a
stabilit și ea campionul național, în persoana lui Raul
BADIU, care secondat de Rareș FETEAN a reușit
sa își treacă în cont victoria și
la Bacău. BADIU a dominat fără drept de apel cupa monomarcă câștigând
toate probele speciale ale raliului și terminând cu un ecart de
6minute și 58.5 secunde in fața lui Lucian SAUCIUC.
Podiumul Cupei DACIA a fost completat de echipajul Victor și
Mihai SUPURAN.
In
clasamentul juniorilor podiumul a fost format în ordine de echipajul Daniel și
Lucian BUDAI, urmat de echipajul Mihnea și
Aurelian HANEA și echipajul Victor și
Mihai SUPURAN.
Cu un
duel palpitant până în ultima probă specială, ediția aniversară a Raliului
Moldovei Bacău a încheiat încă un capitol al Campionatului Național de Raliuri,
un sezon diferit de cele de până acum pe fondul unei situații dificile la nivel
mondial.
Cea de-a
X-a ediție a Raliul Moldovei Bacău nu ar fi putut avea loc fără sprijinul
partenerilor principali DEDEMAN si DEDEMAN Automobile și
al partenerilor Consiliul Judetean Bacau, Proiectul de infrastructura autostrada
A13, Fundatia Padurea de Maine, Jidvei, Speed Park, Romsilva, Helios Bacau,
WILO Romania.
Pentru o bună mediatizare trebuie să mulțumim Europa FM, Autorally.ro, RallyMax.ro,
Autostiri.ro, iasitvlife.ro, megabacau.blogspot.com, sportextra.ro, MotorsportNews.ro
și Rallyphoto Hunters picture by Balázs Attila (pentru furnizarea fotografiilor în timp real).
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu