Ziua a doua a Raliului Moldovei Moinesti, a patra etapa
din Campionatul National de Raliuri Dunlop 2015, a programat in cea de-a doua
zi trei bucle identice, formate din probele Runcu (5,35 km) si Moinesti (26,22
km), singura diferenta fiind ca cea de-a treia parcurgere a specialei regina a
fost scurtata la doar 13,97 km, pentru a putea fi transmisa in direct pe
posturile de televiziune Dolce Sport si TVR3, o premiera absoluta pentru intrecerea
interna.
Echipierii BCR Leasing Rally
Team, Gergo Szabo si Edwin Keleti, au continuat si sambata sa-si imparta
victoriile de proba pe prima bucla a zilei, fiecare trecandu-si in cont cate
una. Fiind mai rapid cu 13,3 secunde decat colegul sau la prima parcurgere a
specialei Moinesti, Edwin Keleti a reusit sa reduca si ecartul care-l despartea
in clasamentul general de prima pozitie, ocupata de Gergo Szabo, la doar 20,3
secunde. Lupta pentru ultimul loc pe podium a continuat intre Dan Girtofan si
Marco Tempestini, fiecare reusind sa se claseze pe rand in primii trei pe primele
doua probe ale zilei de sambata, pilotul brasovean reusind sa pastreze un avans
de peste 41 secunde in fata liderului Napoca Rally Academy la finalul primei
bucle.
Chiar daca a castigat
speciala Runcu 2, prima proba a buclei secunde, motorul Fordului Fiesta R5 a
lui Edwin Keleti s-a oprit pe proba Moinesti 2, pilotul BCR Leasing Rally Team
pierzand astfel secunde pretioase. Si Adrian Raspopa a avut parte de o pana pe
proba Moinesti 2, si datorita faptului ca aceasta s-a intamplat la doar 5 km de
la startul probei, pilotul bacauan a decis sa se opreasca si sa schimbe roata,
pierzand astfel sefia clasamentului automobilelor cu 2 Roti Motrice. Dupa
primele doua parcurgeri ale specialelor Runcu si Moinesti, podiumul
clasamentului general era neschimbat, locul intai fiind ocupat de Gergo Szabo,
care era urmat de Edwin Keleti si de Dan Girtofan.
Desi a primit o penalizare
de 1 minut si 10 secunde, ca urmare a intarzierii la startul superspecialei
Speed Park de ieri, Raul Badiu a reusit sa-si treaca in cont primele doua
victorii de proba speciala astazi, ambele pe cea de-a doua bucla a zilei, dupa
ce pe prima bucla cei mai buni timpi pe proba le-au revenit, pe rand, lui
Adrian Raspopa si Simone Tempestini. Beneficiind si de timpul pierdut de Adrian
Raspopa cu schimbarea rotii, Raul devenea liderul clasamentului automobilelor
cu 2 Roti Motrice la finalul buclei secunde.
Ultima bucla a intrecerii nu
a mai adus schimbari importante pentru podiumul clasamentului general si, dupa
ce si-au trecut in cont victoria de proba pe speciala Moinesti 3 transmisa in
direct pe Dolce Sport si TVR3, Gergo Szabo si Karoly Borbely au castigat editia
din acest an a Raliului Moldovei Moinesti 2015 la bordul unui Mitsubishi Lancer
Evo IX R4. Pe locul secund, la fel ca anul trecut, s-a clasat echipajul format
din Edwin Keleti si Botond Csomortani care concureaza pe un Ford Fiesta R5. Si
pozitia a treia a Raliului Moldovei Moinesti este ocupata la fel ca la editia
anterioara de catre Dan Girtofan si Tudor Marza, care au luat startul pe o
Skoda Fabia S2000.
„Multumim organizatorilor pentru efortul depus, mai ales autoritatilor
locale care au aratat o deschidere deosebita pentru acest sport. Ne bucuram
foarte mult ca la etapa asta ne-a iesit tot, pornind de la setari si pana la
strategia de cauciucuri. In cea de-a doua zi a Raliului Moldovei Moinesti am
avut unele probleme cu alimentarea cu benzina insa cand am ajuns in finishul
probei am constatat ca nu am pierdut asa mult timp. Ne bucuram foarte mult
pentru acest raliu mai ales pentru victorie. „ a declarat Gergo Szabo, ocupantul primei pozitii, la conferinta de
presa de la finalul Raliului Moldovei Moinesti.
„Chiar daca se obisnuieste sa se ridice osanale la astfel
de conferinte, rog autoritatile locale sa ma creada ca sincer apreciez foarte
mult deschiderea acestei zone pentru un asemenea eveniment si sunt fericit ca
am reusit sa cunosc mai multe despre zona Moinestiului. A fost un raliu frumos,
cu probe extrem de tehnice si barbatesti si am sperat foarte mult sa obtinem o
victorie aici. Am atacat de la inceput dar am avut o groaza de probleme tehnice
astfel ca locul doi este tot ce am putut obtine. Ii felicit pe colegii mei
Gergo Szabo si Karoly Borbely pentru victorie, mai ales ca si echipa noastra
BCR Leasing Rally Team s-a clasat pe locul intai.” a spus Edwin Keleti la finalul Raliului
Moldovei Moinesti, competitie la finalul careia s-a clasat pe locul secund.
„Raliul a fost unul foarte frumos si foarte
bine organizat si vreau sa-i felicit pentru acest lucru atat pe organizatori
cat si pe autoritatile locale. Se vede ca sporturile cu motor incep sa fie
apreciate si in aceasta zona. Este un raliu care te solicita la maxim ca si
pilot dar si ca material de concurs. Pentru a doua zi am folosit cam multe
cauciucuri dar aceasta este frumusetea acestui sport. Inchei prin a multumi
celor de la Dolce Sport si TVR care s-au inhamat sa transmita live o proba
speciala de macadam.” a mai adaugat si Dan Girtofan, ocupantul locului
trei in clasamentul general al Raliului Moldovei Moinesti.
In intrecerea rezervata
masinilor cu tractiune pe o singura punte, primul loc a fost castigat de Raul
Badiu si Gabi Lazar, in timp ce Adrian Raspopa si Cosmin Diacu au fost nevoiti
sa se multumeasca cu locul al doilea. Podiumul clasamentului 2 WD este
completat anul acesta de Vlad Cosma si Diana Hategan, cei doi fiind si
castigatorii Cupei Suzuki si ai clasei 9. In clasamentul cupei monomarca,
pilotul clujean a fost urmat de Alexandru Ardelean si Horatiu Baltador, dupa ce
echipajul format din Horia Chirigut si Andrei Hicea a abandonat in ziua a doua
a Raliului Moldovei Moinesti.
In cealalta intrecere
monomarca, Cupa Dacia, clasamentul intermediar de la sfarsitul primei zile nu a
suferit modificari iar castigator a fost echipajul format din Norbert Maior si
Alina Pop, podiumul fiind completat de echipajele Peter Kelemen si Gyula
Molnar, sosit pe locul al doilea si de cel format din Adrian Teslovan si Imre
Cseh, care s-au clasat pe pozitia a treia.
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu