Preocupați
de autoperfecționare și de continuă dezvoltare a competențelor profesionale,
pentru a putea răspunde mereu noilor nevoi educaționale ale elevilor din mileniul
III, profesorii Palatului Copiilor Bacău au luat parte în anul școlar 2018 -
2019 la mai multe cursuri de specializare oferite de instituții de training din
străinătate.
Cea mai recentă mobilitate pentru
formare profesională a fost în Valencia (Spania), unde șase profesori ai
instituției de învățământ nonformal din Bacău au participat, în perioada 5 - 12
mai 2019, alături de cadre didactice din Bulgaria, Franța, Lituania și
Portugalia, la un curs de Tehnologia Informației (”I.C.T. for Teaching and
Learning'”), susținut de traineri ai agenției de training și mobilitate
Esmovia. Timp de o săptămână, profesorii Palatului Copiilor Bacău au învățat
cum să integreze noile tehnologii în activitățile de predare, învățare,
evaluare, cum să încurajeze învățarea colaborativă între elevi și noi strategii
de instruire precum ”flipped classroom”, care inversează mediul tradițional de
învățare, cu ajutorul mediului online.
Cursurile au avut loc în cadrul proiectului Erasmus+ KA101 School
Education Staff Mobility "Joaca si digitalizare într-o școală
primitoare" iar din echipa de profesori care au luat parte la mobilitatea
din Valencia au făcut parte Nela Dumea,
director al Palatului Copiilor Bacău și coordonator al proiectului, Laura Huiban, prof. coord.
pentru Cercul de Jurnalism al
Palatului Copiilor Bacău, Marinica Ifrim, profesor de canto -
muzică populară, la Clubul Elevilor Moinești, Anca Rotaru, profesor de ecologie
și protecția mediului, la Clubul Elevilor Onești, Narcis Ostahie și Vasile - Ciprian Bejenaru,
coordonatori ai cercurilor de elecrotehnică din Palatul Copiilor Bacău.
Este cea de-a
doua echipă de profesori ai Palatului Copiilor Bacău care beneficiază de
specializare în cadrul acestui proiect, după ce, la începutul anului, alți
profesori care coordoneaza cercuri de educație non-formală în cadrul
institutiei au participat la un curs de formare pe tema introducerii jocului în
activitatea de predare, curs ce a avut loc in Praga (Cehia).
Noile metode
educaționale învățate au fost deja aplicate la ore de către membrii echipei
care a participat la stagiul de formare din Valencia, elevii Palatului Copiilor
Bacău apreciind foarte mult activitățile din domenii precum Digital
Storytelling, în care și-au putut crea pe calculator povești, benzi desenate,
în care să fie ei înșiși personaje.
Participarea la
această mobilitate a facilitat și cunoașterea culturii spaniole și schimbul de
idei pe teme cultural - educaționale și social - asministrative între
profesorii dintre șase țări participante. Valencia este cel de-al treilea oraș
ca mărime din Spania, după Madrid și Barcelona, și este un exemplu pentru cum a
reușit să îmbine cu succes tradiția și modernitatea, cu beneficii pentru
turismul local. Orașul Științelor și al Artelor, un construct relativ recent,
din ultimii 20 de ani, care atrage numeroși turiști, se completează în mod
fericit cu poezia centrului vechi, în care pot fi admirate simboluri istoric -
arhitecturale, vechi de sute de ani, precum Catedrala din Valencia, despre care
se spune că adăpostește Sfântul Graal, din anul 1437, sau Turnurile Serranos,
dar și alte numeroase bijuterii arhitectonice legate de istoria veche a
orașului. Valencia este de asemenea apreciată de turiști dar și de localnici
pentru climă și pentru parcul de nouă kilometri lungime, amenajat în fosta
albie a râului Turia, care abundă de vegetație și de piste pentru biciclete,
role dar și de piste pentru alergat, ceea ce sprijină o viață sănătoasă cu
ajutorul sportului.
“Formările
Erasmus+ oferă ocazii de învățare pentru profesorii de învățământ
preuniversitar foarte valoroase, atât prin ineditul noțiunilor pe care și le
însușesc aceștia cât și prin schimburile interculturale care au loc simultan.
Totodată se leagă prietenii cu profesori din alte țări, se nasc noi idei de
proiecte de colaborare. De aceea Erasmus+ este un program atat de iubit și în
același timp atât de greu de accesat. Bucuria de a avea un astfel de proiect
aprobat și competențele acumulate pe parcursul derulării lui conduc la entuziasmul
de a scrie noi proiecte, prin care să facem față provocărilor din domeniul
nostru de activitate. Erasmus+ este cu adevărat un program care schimbă vieți
și atitudini. Metoda prin care o face este învățarea, în timpul parcursului
școlar dar și pe tot parcursul vieții” - prof.dr. Nela Dumea, director al
Palatului Copiilor Bacău.
Prof. Laura Huiban - Bibire
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu