Putem spune ca povestea motorsportului in judetul Bacau a inceput odata cu aparitia celei mai puternice echipe de raliuri in acel moment, RAFO Racing Team.
7 luni de
zile i-au trebuit lui Adrian Raspopa sa il convinga pe Toader Gaureanu,
directorul RAFO Onesti la acea vreme, ca o echipa de raliuri este un vector de
imagine bun pentru rafinarie, astfel incat investitia sa se concretizeze.
Pasiunea,
tineretea si nebunia au fost principalele atuuri ale pilotului Adrian Raspopa,
care a reusit puna bazele unei echipe profesioniste de raliuri, care a reusit sa
se alinieze la startul campionatului intern cu masini din campionatul mondial
de raliuri. A fost momentul in care raliurile din Romania au facut pasul spre
cu totul alt nivel.
Chiar
daca pionierii au fost Titi Aur, Bogdan Marisca sau Dodo Toma, RAFO Racing Team
a fost fara doar si poate cea mai profesionista echipa de raliuri, cu cel mai
mare buget al unei echipe de raliuri de pana la acea vreme si, probabil, de
pana in prezent.
Pentru Adrian
povestea a inceput cu Cristi Turbatu si familia sa, prin care l-a cunoscut pe
Dan Girtofan de la care voia sa cumpar un Subaru Impreza. De acolo nebunia
varstei si-a spus cuvantul, totul incepand dupa o discutie cu Giri.
Lansarea
echipei a avut loc in fata a 20.000 de oameni in centrul orasului Onesti, un
lucru inedit pentru lumea motorsportului dupa regimul communist.
Chiar
daca existau nume cu rezultate importante, insa in mod independent, precum
George Grigorescu sau Titi Aur care a servit drept un exemplu pentru toti, o
echipa la acel nivel era o premiera. De altfel, Titi a si reusit sa se alature
echipei si sa aiba si un program de campionat mondial tot sub culorile RAFO
Racing Team. Cu siguranta alt capitol care a tinut capul de afis al vremii a
fost batalia dintre cele mai importante echipe precum OMV Petrom Rally Team,
Eurolines Rally Team sau Atlanta House, care au ramas in istorie.
Revenind
in prezent, respectiv la editia a X-a a Raliului moldovei Bacau, comunitatea
din care fac parte va da examenul de maturitate. Chiar daca nu a lasat impresia
ca este la fel de puternica ca cea din Brasov sau Cluj, popularitatea acestui
sport in judetul Bacau este mai mare decat se poate observa la o prima vedere.
De aceea am avut mereu ambitia sa tin drapelul sus, sa nu scap din atentia
publicului bacauan acest minunat sport si sa duc mai departe istoria acestui
sport in zona, bineinteles cu implicatiile sale precum imagine si imput
financiar. Inca de la prima editie am avut in vedere transmisiile live, fiind
unul dintre pionierii transmisiunilor in direct, avand de-a lungul anilor
colaborari cu TVR, Telekom Sport, Dolce Sport, iar in ultimii ani ajungand sa
facem transmisiuni cu doua caruri de productie, fiind din ce in ce mai vizibili
la nivel national. Trebuie sa tinem cont totusi ca Onesti sau Moinesti nu se
pot compara cu Iasi, Cluj sau Brasov, dar cred ca am stiut sa compensam prin
managementul transmisiunilor si imaginilor pe care le-am facut, din dorinta mea
si a nevoilor pe care toti sportivii le simt pentru a fi cat mai vizibili.
De-a
lungul editiilor comunitatea din judet prin Consiliul Judetetan Bacau si
primariile oraselor Moinesti, Onesti, Zemes au fost alturi de acest eveniment
despre care pot spune ca este un eveniment al intregului judet Bacau, caravana
raliului trecand prin tot judetul. Este clar ca acest lucru nu ar fi posibil
fara o colaborare excelenta intre autoritatile locale, iar in acest an,
probabil mai mult decat oricand, acest lucru este mai mult decat evident.
De aceea
ne dorim ca saptamana viitoare sa creem un eveniment cat mai placut avand in
vedere conditiile actuale, in care toti sportivii, membrii din suportul tehnic,
jurnalistii, sponsorii si nu in ultimul rand fanii care ne vor urmari on-line,
sa se simta cat mai bine. Totodata sper sa insuflu tuturor o mica parte din
optimismul meu astfel incat cu totii sa mergem mai departe.
Sigur ca
mi-as fi dorit o altfel de editie aniversara, cu sarbatoarea fanilor in strada,
cu concerte, cu prezentare a echipajelor in centrul Bacaului, insa in
conditiile actuale cu multe restrictii, trebuie sa demonstram ca avem
capacitatea de a depasi aceasta situatie
impreuna si sa putem merge mai departe. In speranta ca nu v-am plictisit
cu scurtul istoric al etapei de la bacau si cu istoria acestui frumos sport in
Romania, iar pentru cei tineri imi doresc sa traiasca din nou emotia pe care au
trait-o acei 20.000 de oameni adunati sa vada niste masini de curse si sa faca
o fotografie alaturi de piloti si sa realizeze ca motorsportul in Romania are o
istorie frumoasa si sa iubeasca acest sport care nu se poate face decat dintr-o
pasiune pura.
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu