30 aprilie 2024

Participarea reprezentanților sistemului penitenciar românesc la workshop-ul cu tema „Gestionarea situațiilor de criză”

0 Comentarii

  


În cadrul proiectului ”Innovating together: Connecting European Penitentiary Training Academies” - EPTA II, finanțat de Comisia Europeană prin fondurile alocate Programului Justiție, a fost organizat workshop-ul cu tema „Gestionarea situațiilor de criză”, care s-a desfășurat la Academia de Justiție din Tallinn, Estonia, în perioada 13-14 martie 2024.

            Proiectul menționat anterior este coordonat de Stichting Nederlands Helsinki Committee (NHC) din Olanda și are ca parteneri  cinci instituții, respectiv Departament of Justice, Equality and Law Reform (DoJELR) din Irlanda, General Directorate Execution of Sentences din Bulgaria, Ecole Nationale d'Administration Penitentiaire (ENAP) din Franța, European Organisation of Prison and Correctional Services (EuroPris) din Olanda și Școala Națională de Pregătire a Agenților de Penitenciare „Constantin Brâncoveanu” Târgu Ocna din România.

            Țara noastră a fost reprezentantă în cadrul workshop-ului de către comisar șef de poliție penitenciară Marian ILIE, directorul Direcției Siguranța Deținerii și Regim Penitenciar din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor și de către subinspector de poliție penitenciară Ioana CARP, ofițer profesor în cadrul Școlii Naționale de Pregătire a Agenților de Penitenciare „Constantin Brâncoveanu” Târgu Ocna.

            Evenimentul a debutat cu prezentarea Rețelei Europene a Academiilor de Pregătire a Personalului de Penitenciare (European Prison Training Academies) și a Organizației Sistemelor Penitenciare din Europa (EuroPris), fiind urmată de predarea cheii EPTA, simbol al rețelei, reprezentantului Centrului de Pregătire a Personalului din Sistemul de Justiție din Tbilisi, Georgia, instituție care deține, în acest an, președinția EPTA.

            În urma detalierii obiectivelor workshop-ului, activitățile au continuat cu definirea și stabilirea caracteristicilor generale ale situațiilor de criză, diferența dintre „manager” și „lider”, precum și rolul general al acestora.

            Plecând de la informațiile generale, participanții au lucrat în echipe pentru a stabili, în mod concret, competențele pe care ar trebui să le dețină un lider și rolul acestuia într-o situație de criză, activitate care a fost urmată de o dezbatere în plen ce a vizat conștientizarea multitudinii de perspective pe care trebuie să le aibă în vedere un manager pentru a putea comunica eficient cu subordonații.

            Prima zi a activităților s-a finalizat printr-un schimb de informații privind situațiile reale de criză pe care le-au trăit participanții la workshop, urmat de completarea unor chestionare, care au avut rolul de a determina ce stil de comunicare și de leadership abordează fiecare dintre cei prezenți.

            Cea de-a doua zi a început cu discutarea rezultatelor chestionarelor aplicate în ziua precedentă, raportând informațiile sintetizate la modalitatea de comunicare în interiorul instituțiilor și la modul în care ar trebui să comunice un lider cu subordonații și cu echipele desemnate să gestioneze o situație de criză.

            Gazdele au ghidat, apoi, oaspeții într-o vizită a Academiei de Justiție din Tallinn, oferindu-le posibilitatea de a observa infrastructura de care dispune instituția și materialele didactice care susțin procesul instructiv-educativ.

            Ziua a continuat cu o dezbatere care a avut la bază o dilemă morală, în subsidiar urmărindu-se modalitatea în care comunică participanții, maniera în care se prezintă argumentele și se iau decizii.

            Printre activități s-a numărat și discutarea unei situații de criză concrete în care participanții, împărțiți în trei echipe, au avut ca sarcină identificarea mai multor perspective de gestionare a acesteia.

            Evenimentul s-a încheiat cu o sesiune de feed-back, în cadrul căreia toți cei prezenți au vorbit despre aspectele pozitive ale evenimentului la care au participat și despre informațiile care ar putea fi puse în practică în instituția pe care o reprezintă.

              Pentru școala noastră, acest workshop a fost o oportunitate de a colabora cu alte instituții de profil din Europa, de a identifica noi perspective și noi parteneri de cooperare în vederea organizării și derulării de proiecte comune, care să vină în sprijinul modernizării procesului de pregătire a personalului de penitenciare.

0 Comentarii:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu