Procter &Gamble,
Reckitt Benckiser și Orange sunt
advertiserii cu cea mai mare vizibilitate în publicitate, în luna octombrie,
potrivit mediaTRUST.
În
clasamentul celor mai activi advertiseri, realizat în funcţie de numărul de
spoturi publicitare difuzate de canalele media, Procter & Gamble ocupă locul întâi cu un număr de 19.184 de reclame, având un cost
Rate Card estimat la 38,2 milioane de euro.
Reckitt
Benckiser ocupă poziţia secundă cu 12.622 de reclame difuzate, și un rate card estimat la 17,6 milioane de
euro. Pe locul trei în topul celor mai vizibili advertiseri se află Orange cu
11.620 de reclame, și un Rate Card de 21,1 milioane de euro.
Terapia este pe locul patru în clasament cu 11.243 reclame,
urmat de Zdrovit cu 11.178 de reclame. Vodafone a înregistrat – 10.948 reclame,
Unilever – 8.828 reclame, Nestle - 8.826
reclame, Telekom – 8.031 reclame, Mondelez – 7.862 reclame, Coca Cola – 7.246
reclame, Glaxosmithkline – 7.137 reclame, GDF Suez – 6.771, Beiersdorf – 6.597 reclame, Chipita – 5.833
reclame, Heineken – 5.444 reclame, European Drinks – 5.159 reclame, Ferrero –
5.131 reclame, Sandoz – 4.178, Altex – 3.692 reclame.
În perioada 1-31 octombrie 2015, s-au difuzat 350.907
de reclame la posturile de televiziune, 60.204 la radio, iar 11.847 în presa
scrisă.
În
ceea ce privește advertiserii aflaţi pe primele locuri în clasament,
distribuția spoturilor publicitare este realizată în felul următor. Astfel, Procter&Gamble
s-a orientat mai mult spre posturile de televiziune, TVR 2 fiind postul TV cu
cele mai multe reclame difuzate – 2.340, iar N24 a difuzat 2.291 de spoturi, Prima TV – 2.029
reclame.
Campania Reckitt Benckiser a avut mai multe difuzări
la postul de televiziune Național TV (1.926 reclame), Realitatea TV – 1.528
reclame, iar la radio, Kiss FM a difuzat 57 de spoturi.
Orange ocupă locul trei în clasament, iar printre
sursele cu cele mai multe reclame difuzate se numără
ZU TV (1.513 reclame), Kiss FM (1.126 reclame) şi Evenimentul Zilei (32
reclame).
Vodafone, Orange și Telekom ocupă primele poziţii în
topul celor mai vizibile branduri în publicitate. Astfel, Vodafone se află
pe primul loc cu 10.944 de reclame, cu un buget alocat de 23,1 milioane de
euro, urmat de Orange cu 10.894 reclame
şi un Rate Card estimat la 20,3 milioane de euro.
Telekom a înregistrat 7.840 de
reclame, având un Rate Card estimat la 12,8 milioane de euro.
Printre cele mai promovate
branduri se numără şi Engie (6.770 reclame), Nivea (6.597 reclame), 7 Days
(5.160 reclame), Milka (4.056 reclame), Nurofen (3.854 reclame), Kinder (3.581
reclame), Fasconal (3.530 reclame), Lidl (3.332 reclame), Head&Shoulders
(3.143 reclame), McDonalds’ (3.085 reclame), Strepsils ( 3.010), Emag.ro (3.007
reclame), Dr. Oetker (2.882 reclame), Penny Market (2.776 reclame), Pantene
(2.643 reclame), Billa (2.620 reclame),
Colgate ( 2.587 reclame) etc.
În ceea ce priveşte
distribuţia reclamelor pe canalele
media, vizibilitatea brandurilor este
mai puternică pe posturile TV, urmate de radiouri și presa scrisă.
Vodafone a înregistrat cele
mai multe difuzări la Sport.ro (1.572 spoturi). La categoria posturilor de
radio, Kiss FM a înregistrat cele mai multe reclame (356), iar în presa scrisă
23 machete în ziarul Financiar.
Orange a avut cea mai mare
vizibilitate la postul Antena 1 (1.109 reclame), Kiss FM (1.126 reclame) și
Evenimentul Zilei (32 reclame).
Iar Telekom a avut cele mai
multe difuzări la Antena 1 (1.478 spoturi), Radio ZU (298 reclame), iar în
presa scrisă, cele mai multe machete au fost publicate în Gazeta sporturilor
(11).
Potrivit numărului de reclame înregistrate pe canalele
media pe parcursul lunii octombrie 2015, sectorul Alimentar a numărat
100.807 de reclame. Sectorul Farmaceutic ocupă poziţia a doua cu 79.538 de
reclame, iar locul trei este ocupat de sectorul Comerţ – 48.797 de reclame
difuzate.
În
cadrul sectorului Alimentar, advertiserii cu cea mai mare vizibilitate sunt
Mondelez, Nestle și Coca Cola. Cele mai agresive campanii de promovare în
sectorul farmaceutic le-au avut Terapia, Zdrovit, Reckitt Benckiser.
Altex,
Lidl și Dante Internaţional (eMag) sunt advertiserii cel mai bine promovaţi la
categoria Comerţ.
În
funcţie de numărul de spoturi difuzate, sectorul Cosmetice este reprezentat de Procter&Gamble,
Beiersdorf și L’Oreal.
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu